Tuesday, March 20, 2007

Wanita Islam terus berjaya

Tahniah diucapkan kepada Dr Roshidah Ishak kerana dilantik sebagai Brigedier Jeneral wanita yang pertama dalam Angkatan Tentera Malaysia ATM. Pakar pergigian ini berkhidmat di Pusat Pergigian Angkatan Tentera (PGAT).

Yang menariknya Brigedier Jeneral wanita pertama Malaysia ini mengenakan pakaian seragam menutup aurat sekaligus mengharumkan nama Muslimat bukan hanya di Malaysia malah di dunia Islam.






Ini mengingatkan kita pencapaian yang sama ketika Datuk Nooryah Md Anvar dilantik sebagai Ketua Pegawai Trafik Bukit Aman tempoh hari dengan pangkat Senior Assistant Commissioner II iaitu setaraf dengan pangkat Brigedier Jeneral (one star general) dalam ATM.


Bermakna pakaian tidak menghalang sesorang itu untuk cemerlang dalam karier masing-masing, malah pencapainnya jauh lebih baik dari yang lain.

Mudah-mudahan lebih ramai lagi wanita Islam yang mematuhi peraturan pemakian Islam ini akan berjaya dan melonjak naik dalam karier mereka masing-masing. Dan mudah-mudahan juga kejayaan ini akan memberikan keinsafan dan kesedaran serta dorongan kepada wanita-wanita yang belum lagi mampu melaksanaknnya terutama para menteri, EXCO dan isteri-isteri menteri dan EXCO agar terpanggil untuk turut sama mematuhi hukum yang telah ditetapkakn ke atas setiap wanita Islan ini sebagaimana yang termaktub di dalam al Quran dan Hadis.

No comments: