Friday, July 28, 2006

TERBARU: Tun Dr M DISERANG di Kota Bharu

Berlaku kekecohan sejurus ketibaaan Tun Dr M di Kota Bharu. Terdapat pihak-pihak tertentu yang cuba untuk menggagalkan lawatan bekas PM itu ke Kelantan apabila seorang dari yang hadir di Lapangan Terbang Sultan ismail dikatakan telah menyembur PEPPER SPRAY ke arah Tun sebaik Tun meniaki sebuah kenderaan Pajero.



Menurut http://www.generasi-m.com/today/ lebih 50 orang sakit dan kulit terbakar, dipercayai akibat dari chemical spray.

Laporan yang sama boleh didapati di http://www.jeffooi.com/ , http://rockybru.blogspot.com/

Saya sempat menghubungi sahabat saya yang bertugas untuk WTV8 http://wtv8.tv/
di Kota Bharu dan beliau confirm kejadian tersebut. Menurutnya berlaku kekecohan apabila tercetus insiden tersebut dan Tun telah dibawa masuk ke dalam kenderaan lain lalu dengan diiringi escort polis trafik telah terus dikejarkan ke hospital untuk menerima rawatan.

Sehingga Tun dikatakan berada dalam keadaan selamat, dan menurut laporan aturcara yang telah disusun untuk beliau akan diteruskan. Ikuti WTV 8 difahamkan akan menyiarkan secara langsung majlis itu nanti pada jam 3 petang.

Kejadian malang ini sungguh dikesali dan adalah diharapkan agar pihak polis segera berindak. Kita mahu tahu siapakah yang mendalangi kerja jahat ini!

No comments: