Tuesday, July 04, 2006

Projek ORANG TENGAH Zam penuh tandatanya

Memang beliau seorang menteri kabinet, duduk dalam kabinet Perdana Menteri. Walaubagaimanapun beliau bukan ahli Majlis Tertinggi Umno, iaitu badan tertinggi dalam hiraki Umno. Oleh itu atas kapasiti apa beliau mahu mengusahakan GENCATAN SENAJATA dan PERDAMAIAN antara Dollah dan Tun Dr M? Demikianlah anggapan orang keanyakkan khasnya dari kalangan kaum kerabat Umno terhadap Zam, dan demikianlah delima yang dihadapi Zam kini.

Kata beliau usahanya untuk mendapatkan khidmat ORANG TENGAH ini direstui oleh kedua-doa Dollah dan Tun Dr M. Kagum orang-ramai bila melihat pengaruh Zam itu, rupa-rupanya orang nombor dua dalam Umno sendiri tidak tahu menahu darihal inisiatifnya itu.



Lalu terperosok dan terjeratlah Zam dalam situasi yang serba tak kena.

Memang oleh kerana pengaruhnya sebagai Menteri Penerangan maka akhbar dan media suka tak suka terpaksa memberi publisiti kelas satu terhadap projek Zam itu.

Tetapi kini semuanya kelihatan kelam dan kabur, menggelungsur rebah dan runtuh menghempap kepala Zam sendiri.

Najib khabarnya tidak berpuas hati dengan tindakan Zam, apabila beliau dibiarkan berada dalam kegelapan. Zam dikatakan telah menerima amaran dari Najib. Dan setelah mengadap Najib, Zam terpkasa mengeluarkan kenyataan bahawa inisiatifnya itu adalah inisiatif peribadi, tidak ada kena mengena dengan parti ataupun kerajaan. Senang kata tak ada restu parti dan kerajaan.

Jadi mengapa Zam pandai-pandai? Bukankah Zam memang terkenal dengan sikap PANDAI-PANDAI, kalau tidak masakan beliau boleh duduk dikerusi empok menteri pada hari ini. Cuma dalam PANDAI-PANDAI nya kali ini, Najib tidak dapat terima dan telah menyatakan kemurkaannya.

Sejurus keluar dari berjumpa Najib beliau menyatakan tujuannya berjumpa Najib adalah untuk memastikan parti dan kerajaan tidak terkeliru dengan inisiatif beliau. Dengan nada sinis bercampur keciwa beliau berkata (sebagaimana dipetik oleh THE SUN):

Who am I? I am nobody in the party

Siapalah saya? Saya bukannya sesiapa dalam parti.


Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya akhirnya tertiarap di kaki Najib!

Sementara itu akhbar THE SUN turut meragui dakwaan Zam bahawa beliau telah memperolehi restu dari Tun Dr M dalam hal ini. Menurut laporannya:

It is learnt that Mahathir has questioned the need for mediation as he has nothing personal against Abdullah but merely wanted his questions answered.

As such the report that Mahathir is receptive to the mediation is UNTRUE, sources close to him said yesterday

Apa dah jadi ni Zam?

Siakap senohong gelama ikan duri bercakap bohong walaupun dah jadi menteri!

No comments: