Saturday, July 29, 2006

Manjanya FRU terhadap Khairy

Rupanya bukan hanya kalangan pimpinan Umno dan BN yang segan dan takut pada menantu PM, bukan hanya mereka yang di dunia korporat, malah FRU yang bengis dan brutal itupun cair dan lemah bila berhadapan dengan insan ISTIMEWA ini.



Menurut laporan THE STAR:

Khairy and a group of protestors tried TO FORCE THEIR WAY into the KLCC yesterday to hand over a memorandum to US Secretary of State Condoleezza Rice.

Khairy dan sekumpulan penunjuk perasaan telah cuba MEMAKSA MASUK ke dalam KLCC semalam bagi menyerahkan memorandum kepada SU Negara AS Condoleezza Rice.

akhbar tersebut menyambung:

He gave Rice five minutes to come out and receive the memorandum. When there was no sign of this happening, Khairy together with about 200 supporters PUSHED THEIR WAY past the FRU line.

Khairy and a handful of supporters managed to get through

Beliau memberi Rice lima minit untuk turun dan menerima memorandumnya. Apabila tiada apa-apa berlaku, Khairy dengan lebih 200 penyokongnya telah MEREMPUH MASUK melebihi garisan yang ditentapkan pihak FRU

Khairy dan sebahagian penyokongnya telah berjaya membolos diri.

Bagi sesiapa yang tidak biasa menghadapi demonstrasi seumpama ini pasti kagum dengan kehebatan Khairy dan rakan-rakannya termasuklah Azzez, Ketua Putera Umno yang memang hebat itu!

Tetapi bagi sesiapa yang telah biasa melihat sikap dan cara kerja FRU selaku pengawal perhimpunan (CROWD CONTROLLER) dan penguatkuasa rusuhan (RIOT ENFORCEMENT FORCE) pasti tersenyum dan geleng kepala melihatkan betapa ISTIMEWA sungguh layanan yang diterima oleh Khairy dan rakan-rakannya itu.

Lupakah kita pada demonstrasi BERDARAH Mei 28 lalu, dimana rakyat jelata telah berhimpun secara aman memprotes kenaikkan harga minyak di tempat yang sama. Ketika itu tiada rusuhan, tiada sesiapa yang merempuh garisan FRU atau cuba atau berani-berani berbuat demikian. Mereka berhimpun secara aman, dan bila disuruh bersurai, dengan patuh melakukannya namun tidak seperti Khairy dan rakan-rakan mereka telah dibelasah dan diperlakukan bagai binatang dan kita masih menunggu tarikh pihak SUHAKAM mahu membuat penyiasatan tentang insiden malang itu.




Mungkin penganjur PROTES dan lain-lain demonstrasi akan datang perlu mengundang insan ISTIMEWA (Menantu PM dan Menteri Dalam Negeri) ini ke majlis-majlis mereka, pasti Polis tak kacau, siapa pun tak berani bising malah akhbar pula tentu akan bersedia letakkan gambar di muka hadapan.

No comments: