Sunday, April 27, 2008

Selamat bertugas ahli-ahli Parlimen Malaysia

Esok kesemua 222 ahli Dewan Rakyat Parlimen Malaysia akan menagngkat sumpah setelah masing-masing memenangi kerusi dalam PRU ke 12, 8 Mac, 2008 lalu. Parlimen kali ini akan melihat Barisan Nasional dinafikan majoriti 2/3 kerusi di Dewan Rakyat. BN memperolehi 140 kerusi manakala Pakatan Rakyat 82 (PKR 31, DAP 28 dan PAS 23).

Bagi PAS sendiri dari 23 wakilnya (terbaik 1999: 27 kerusi) 4 orang akan membuat "comeback" atau kembali semula kegelanggang. Mereka adalah Dato Seri Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang(Marang), Ustaz Nasharudin Mat Isa (Bachok), Hj Mahfuz Omar (Pokok Sena) dan Ustaz Taib Azamuddin (Baling).

PAS kali ini akan melihat pimpinan terkanannya iaitu Presiden (Marang), Timbalan Presiden (Bachok), Setiausaha Agung (Tumpat), Ketua Penerangan (Pokok Sena), Bendahari (Dr Hatta Ramli - Kuala Krai) dan Ketua Pemuda (Salahuddin Ayub - Kubang Kerian) berada di barisan hadapan mewakili parti. Juga buat pertama kali PAS akan diwakili dengan 3 wakil Muslimat iaitu Dr Lo'lo Dato Ghazali (Titiwangsa), Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja) dan Siti Zailah Yusoff (Rantau Panjang).

Mudah-mudahan ahli-ahli Parlimen PAS ini akan mewakili suara Islam di Parlimen, menjaga, mempertahan, memeilihara dan memperjuangkan agama suci ini, disamping mempertahankan kepentingan seluruh rakyat Malaysia. Ketika Presiden PAS dan Timbalan Presiden PAS (ketika itu Yang Dipertua Agung dan Naib) iaitu Almarhum Dr Burhanuddin al Helmy (Besut) dan Almarhum Prof Zulkifli Muhammad (Bachok) mewakili PAS dalam Parlimen pertama tahun 1959, suara PAS yang memperjuangkan Islam mendapat tempat dipersada nasional buat pertama kalinya. Kedua-dua bekas tokoh ini telah membuktikan kemampuan dan kehebatan pimpinan PAS.

Kita mengharapkan begitulah juga kali ini insyallah. Selamat menjalankan tugas kepada mereka, wakil-wakil Pakatan Rakyat yang lain termasuklah wakil-wakil BN.

Pertahankan demokrasi, daulatkan Islam, tegakkan keadilan!

4 comments:

roshidah binti shamsuddin said...

Dengan nama allah yang maha pengasih dan maha pemurah....
Selawat dan salam keats junjungan besar Nabi kita Muhammad SAW jua para sahabat dan keluarganya,,,,.....
Tahniah.... Semoga para pemimpim hanya melakukan tugas semata-mata kerana Allah dan berjaya menempuh cubaan yang bakal ditempoh Tidak hilang kebenaran ketika memegang kuasa ,tidak rakus dengan perbendaharaan yang terpampang... beramanah dengan apa yang telah diamanahkan dan berjaya memakmurkan alam ini dalam adil dan saksama... Pastinya kami rakyat yang serba jahil dan daif ini perlu banyak bantuan ,sokongan,bimbingan dan kerjasama dari para pemimpin untuk meniti menuju hidup yang lebih berkualiti dan berjaya di dunia dan akhirat...

Ibnu Ali said...

Takde siaran langsung ke? Kalau ade kat mana? Wev Tv 8 ade buat tak?

Anonymous said...

Allahuakbar..teruskan perjuangan..semoga islam akan menang di Malaysia..

Anonymous said...

ANDA X TERKECUALI