Friday, April 11, 2008

Izinkan mualaf murtad: MCA

Apa yang kita bimbangkan sudah bermula.

Baru semalam Dollah terkial-kila buka pintu pagar, kini Presiden MCA sudah terjun masuk. Baru semalam Dollah mencadangkan agar semua saudara baru memaklumkan darihal pengislaman mereka kepada kaum keluarga mereka, hari ini Presiden MCA sudah mengambil kesempatan dari kelonggaran dan ultra liberalnya sikap Dollah itu.

Menurut laporan Malaysiakini:

Sambil mengalu-alukan langkah baru mewajibkan seseorang mengisytiharkan penukaran agama kepada Islam, MCA turut mencadangkan seseorang mualaf dibenarkan meninggalkan Islam tanpa sebarang halangan.

"Pada waktu yang sama, mesti wujud proses dan tatacara yang telus bagi mereka yang bertukar agama kerana perkahwinan atau ketika masih kanak-kanak untuk meninggalkan Islam tanpa sekatan," kata presiden MCA Datuk Seri Ong Ka Ting.

Mungkinkah Dollah akan pertimbangkan cadangan MCA ini. Jangan halang-halang lagi selepas ini sesiapa sahaja yang ingin murtad, selaras dengan tuntutan IFC dahulu, ayuh kita jadikan Malaysia ini sebuah Negara Islam Hadhari yang liberal dan menghormati semua agama, Islam berdiri setaraf dan setanding dengan agama lain. Malah lepas ini pinda sahaja Perlembagaan Negara, tak perlu ada agama rasmi untuk Malaysia!

Berikan kebebasan kepada semua rakyat Malaysia untuk memilih dan untuk kelur masuk mana-mana sahaja agama pilihan mereka. Hari ini boleh Kristian, esok Islam dan lusa Hindu. Barulah Malaysia adil dan saksama.

Dalam pada itu sesiapa yang ingin keluar dari agamanya untuk masuk Islam wajib terlebih dahulu memkalumkan kaum keluarga mereka, baiknya Islam Hadhari!

Inilah yang kita bimbangkan, nampak-nampaknya makin kuat bau IFC dalam cadangan Dollah semalam dan kini terbukti dengan desakkan dari MCA ini. Kita mungkin berbeza fahaman politik tetapi jangan kerana kepentingan politik kita ranap dan musnahkan kewibawaan Islam!

14 comments:

awangsulungmerahmenyala said...

dollah dah gila isim.dolah dah gila meroyan.dolah dah gila khinzir.dolah dah gila bayang.dolah dah mabuk.dolah dah lelah.dolah memalukan arwah toknya itu.
dolah blahlah....

Anonymous said...

Dia dah sampai 'saturated point'.


-Rajni Fan-

Anonymous said...

dap pun suka jugak cadangan tu..

Anonymous said...

Tengok dan lihat la respon seterusnya...

Pa'chik said...

err.. kalau buleh, orang Islam yang dah masuk kristen juga isytiharkan yang mereka dah murtad... tak nak nanti ada anak-anak, sedara mara kita yang berkawan dengan orang yang murtad dalam senyap, yang mungkin akan pengaruhi mereka murtad juga...

Anonymous said...

Berikan kebebasan kepada semua rakyat Malaysia untuk memilih dan untuk kelur masuk mana-mana sahaja agama pilihan mereka. Hari ini boleh Kristian, esok Islam dan lusa Hindu. Barulah Malaysia adil dan saksama.

Paksu-kafir itu menafikan kebenaran islam,manakala kufur itu engkar akan perintah Allah SWT.....!!

binjairian said...

ini la..golongan2 BN/UMNO...
mmg dipijak2 oleh org cina dah..

mmg btol la pramlee cakap..alim mim nun wau = sarkis...

http://www.youtube.com/watch?v=pv7ddLh6p8M

Anonymous said...

akhirnya Zaid Ibrahim IFC mula melebarkan pengaruh dan pemikirannya.. tahniah UMNO dan rakyat Malaysia..

Anonymous said...

Ya Allah..selamatkanlah umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia.Aminnn

Anonymous said...

Ini lah dia ape yang dibangka dgn islam hadhari@ had hari. Org yg selalu tido, bila bangun jd mamun.. ckp macam org mabuk... mabuk kuasa, hapraknye org.....

Anonymous said...

dollah ni BODOH SEBODOH sebenarnya... tu la yg aku, rakyat, dan ahli bawahan umno dpt rasakan!!!

Rider of Saber said...

Astaghfirullah!!MasyaAllah!!Subhanallah!!
Ya Allah...Fansuri islami wa mukminin...Segala puji padaMu Ya Allah, Kau telah membantu kami mencapai kemenangan, dan Kau telah tunjukkan jalan yang lurus, kami mahu membantu agamaMu disaat agamaMu diancam musuh2Mu..berikanlah kepada kami kekuatan dan hidayahMu untuk menentang segala musuh2Mu...Amin..

Anonymous said...

bersatulah atas dasar Islam wahai saudara2ku..janganlah bersatu atas dasar kaum...

Anonymous said...

murtad harus dibunuh.kalau kerajaan laksanakan dasar membenarkan murtad nascaya..akan ada perbunuhan...