Sunday, October 14, 2007

Takziah kepada Syed Shahir dan keluarga




Malam Jumaat lepas sehari sebelum umat Islam di Malaysia meraikan Aidil Fitri, saya menerima SMS bahawa isteri kesayangan Sdr Syed Shahir Syed Mohamud, Presiden MTUC (merangkap Ketua PKR Bahagian Kelana Jaya), Puan Salbiah, telah meninggal dunia akibat penyakit barah.

Pada pagi Jumaat itu saya bersama seorang sahabat bergegas ke rumah sahabat saya itu untuk mengucapkan takziah. Ternyata Sdr Syed yang merupakan pemimpin kesatuan sekerja dan seorang ahli politik yang disegani memiliki ramai kawan dan kenalan, namun saya percaya akan lebih ramai lagi yang akan membanjiri rumah beliau jika tidak kerana ramau yang telah pulang ke kemapung masing-masing kerana mahu berhari raya.

Semasa awal Ramadhan lalu Sdr Syed sempat berbuka puasa di rumah saya tetapi tidak sempat solat tarawih berjemaah kerana isterinya sudah mula sakit tenat. Sejak kebelakangan ini kesihatan isteri beliau semakin buruk.

Disini sekali lagi saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan takziah kepada Sdr Syed sekeluarga dan mendoakan semoga roh Allahyarham Salbiah akan ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh insyallah. Saya mengharapkan agar Sdr Syed sekeluarga bersabar dan tenang menghadapi ujian besar dari Allah swt ini.

No comments: