Monday, November 12, 2007

Terima kasih dan syabas semua

Selain saya, saya yakin antara yang turut bersemangat dan bersungguh mahu menjayakan Perhimpunan Aman Rakyat anjuran BERSIH Sabtu lalu adalah para pembaca setia BLOG ini. Ramai yang menurunkan komen dan mengirim email akan turut serta dan memberikan semangat. Tidak kurang juga yang bimbang dan memberi nasihat agar berhati-hati.

Seorang yang regular memberi komen di BLOG ini iaitu Sdr Max, malah menasihatkan saya agar membatalkan perhimpunan ini kerana risau akan risikonya kepada para peserta.(Siapalah saya untuk menahan kemahuan rakyat ini). Beliau menulis:

Mr SMS, i think ud better call off the whole thing. Seroiusly its going to be a complete bloody (literally) disaster. Ud think bloody bodowi would stand around and let this gathering take place? No way man! He'd make sure that this thing wont be taking place.If it does, he'd send his hound dogs + acid cannons and shit. Pity all those women and children Sms. U really think that 100k people will scare them? No way! Please call this off. Please tell the folks about the risk theyll be taking if they want to take part. Reality check man, in Malaysia, we're all screwed. Why? cos the majority are all so dumb and have shit for brains.If the majority keeps voting BN, what can we do? protest? thats laughable man.
Max Underwood 11.09.07 - 3:50 pm

Saya pada mulanya agak keciwa juga dengan nasihat Max itu tetapi kemudiannya saya menyedari yang nasihat itu barangkali ikhlas kerana mahu mengelakkan yang tidak diingini berlaku ke atas para peserta. Lalu saya menulis:

Dear MaxIf that is the price that we have to pay for a democratic Malaysia, lets pay it with all we,ve got - demi bangsa, agama dan negara.Im sure none of us tomorrow would want to create trouble, we seek our rights to assemble and to present our demands to our beloved King. If for that reason we be shot and killed......jadikanlah Dataran Merdeka pusara kami.Insyallah kita mahu semua berjalan lancar dan aman esok.
roslansms 11.09.07 - 4:14 pm

Terus terang secara peribadi saya pun bukan seorang yang berani sangat tetapi sangguplah menggagahkan diri demi perjuangan yang benar ini. Ruap-rupanya respon saya terhadap tulisan Max itu menerima pula respon dari pembaca yang lain antaranya:

we seek our rights to assemble and to present our demands to our beloved King. If for that reason we be shot and killed......jadikanlah Datara Merdeka pusara kami.....bERderau darah aku ayat ni......Insyaallah..TAKBIR..
Anonymous 11.09.07 - 5:16 pm

Dan dari seorang lagi:

we seek our rights to assemble and to present our demands to our beloved King. If for that reason we be shot and killed......jadikanlah Datara Merdeka pusara kami.....bertakung air mata aku dengan ayat ni......Insyaallah..TAKBIR..Inilah perjuangan!!!
anti murtad 11.12.07 - 12:30 pm

Apa pun kini segala-galanya telah selesai. Ternyata perhimpunan tersebut telah berjaya dan ternyata kesepakatan kita semua telahberjaya melontarkan kemahuan kita kepengetahuan umum. Rakyat kini telah membuka mata, ayuh kita sedarkan mereka semua dari lena mereka.

No comments: