Monday, May 12, 2008

Wakil Rembau "tak berani" diganggu

Beliau mencipta rekod menjadi ahli dewan pertama yang melangkah masuk ke dewan dengan gandingan "bapa-menantu".

Ketika saya menulis posting ini beliau sedang berucap di Dewan Rakyat membahaskan usul menjunjung kasih di atas titah ucapan SPB Yang Dipertuan Agong (menyambung ucapan beliau yang ditangguhkan Khamis lepas). Beliau yang saya sangka petah berbahasa dan berucap rupanya bergantung sepenuhnya dari teks ucapan ketika berucap.

Yang anehnya beliau terus berucap tanpa memberi peluang langsung kepada mana-mana wakil memohon penjelasan. Antara yang beliau sentuh dalam ucapan beliau adalah menuduh Penasihat PKR Dato Seri Anwar Ibrahim sebagai manusia yang lidah bercabang! Projek Khinzir Raksaksa - PKR.

PAS hilang taring, umpama singa hilang taring, tidak berani menjawab soalan beliau berkenaan "kontrak sosial" Perjuangan negara Islam sudah tidak disebut langsung oleh PAS kerana takutkan DAP.

Ternyata anak muda, menantu PM ini "double standard" kerana seingat saya semasa Ketua Pembangkang berucap minggu lepas, beliaulah antara yang paling kerap menganggu ucapan begitu juga semasa Timbalan Presiden PAS berucap.

(Kata YB Pokok Sena : Kalau YB datang sini tak beri peluang membuat penjelasan lebih baik balik berucap di hadapan budak-budak tadika)

8 comments:

Stealth said...

Kena asak terus krn sifat angkuh & celupar mulutnyalah membuatkan BN binasa pada PRU ke-12 yg lalu. Sekiranya d asak terus, rasanya ramai org Umno(BN) akan berpaling tadah. KJ adalah lubuk utk melemahkan parti Umno (BN).

AnakMudaParlimenBatu said...

Inilah dikatakan manusia muda yang begitu kurang ajar. Paling nak menonjol diri, dialah KJ. Paling nak berlagak, dialah KJ, paling nak tunjuk pandai, dialah KJ, konon2 pejuang bangsa, dialah KJ. Kalau ada jawatan Presiden Malaysia tentu KJ nak, nak arah semua orang. Manusia ini patut malu sebab menang disebabkan undi pos, anda telah ditolak oleh rakyat rembau jikalau majoriti 1 undi pun. Pirahhhhhhhhhh KJ.
Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis.

Anonymous said...

hahahah! Lumbu & Kobau punya MP Rombau! Ko ingat jo terer ka? OXPORK lah lu! Hebat dan benar! Projek KERAJAAN BABI NEGARA dipigang oleh itu lu punya mentula Imam al tiDoRI.

Piiirah lu kobau meno..takut tarak telur...telur dia ada bile jumpa telur betina dah!!! hahahaha!

Anonymous said...

Takde ke ada yang tanya dia wakil pos?

mat terab said...

tak payah cakap la dia ni memeng x da telor kalau org lain cakap asik nak mintak laluan kalau dia kecut.......

SiFu said...

khairy adalah biawak hidup kepada amnu. Tumbang pak lah, jadi bangkailah khairy!

Anonymous said...

Kadang kadang seronok juga dengar orang yang setengah SETENGAH MACAM KJ (Khinzir Jantan) berucap.Kalau guna teks bermakna Khinzir Jantan nee tidak berilmu.Saya setuju baik baca cerita depan kanak kanak TABIK ...KJ (.....
Allah swt akan terus menghukum UMNO punya wakil rakyat yang kurang AJAR ,angkuh,arrogant dan banyak lagi.

Kurus Kering

Anonymous said...

Dia sebenarnya taknak bagi laluan kat YB lain terutama sekali YB pembangkang sebab takut kena jilat ludah dia sendiri balik. Bila jadi mcm tu, terkedula beruk KJ ni. Sebenarnya, dia ni nama saja gah tapi walaupun lulusan oxford, tak boleh berfikir mcm org ada otak. Jadi beruk atau monyet boleh kot? Satu lagi, lama mana dia boleh berkuasa. Kalau Allah s.w.t jatuhkan bala kat dia, apa dia nak buat?