Saturday, March 29, 2008

Bertuahnya Haniff

Akhbar-akhbar tempatan lebih mensensasikan berita Haniff Basree bebas dari tuduhan membunuh Allahyarham Norita Samsuddin 5 tahun dahulu, daripada melaporkan tentang suasana politik di Terengganu, negeri yang empunya MB tapi tidak punya EXCO.

Panel lima hakim Mahkamah Presekutuan sebulat suara bersetuju dengan keputusan Mahkamah Tinggi sebelumnya yang memutuskan bahawa Haniff bebas dan tidak perlu membela diri atas tuduhan membunuh Norita. Maka demikianlah berakhirnya kes bunuh sensasi, simati yang dibunuh dalam keadaan sadistik setelah melalui hubungan seks, tanpa ada sesiapa yang didapati bertanggungjawab.



Siapakah PEMBUNUH Noritta?


Haniff bebas kerana terdapat kemungkinan munasabah tentang kewujudan orang lain yang boleh melakukan kesalahan itu, walaupun tidak siapa mengetahui siapakah orang lain itu, bertuahnya Haniff!

Walaubagaimanapun kita semua termasuklah Haniff terutamanya akan hidup dengan fakta kes bahawa terdapat DNA Haniff pada tubuh simati dan bahawa kesan air mani Haniff yang masih basah juga terdapat pada sekeping tisu yang ditemui dalam bilik simati.

Atas kelemahan pendakwaraya, dan kehebatan peguam belanya, Haniff bebas, dan pembunuh Norita, sampai hari ini dan hari-hari berikutnya tidak akan diketahui. Bertuahnya Haniff!
Apa pun sebagai orang Islam kita yakin bahawa di hadapan Kadi Rabbul Jalil nanti apabila kaki dan tangan bercakap, apabila simati juga boleh bercakap, tanpa perlu pendakwaraya dan pegumabela lagi, keadilan sebenar akan dapat disaksikan, sehingga itu, bertuahnya Haniff!

1 comment:

Anonymous said...

Allah had given second chance by his grace. By His grace too Norita dark side carrier was stopped.
The murder was in Allah plan. What is important what happened to Hanif now!!!Does he change for the better?