Thursday, March 20, 2008

Ayuh tinggalkan Umno masuk PAS atau PKR

Petang tadi saya diberi kesempatan berucap dalam sebuah majlis kesyukuran kemenangan Barisan Rakyat di DUN Seri Setia dalam Parlimen Kelana Jaya. Buat pertama kali dalam sejarah hidup saya berucap dalam balai raya milik kerajaan negeri Selangor.

Rakyat yang hadir dikawasan flet kos rendah di Bandar Sunway itu terdiri dari pelbagai kaum terutama Melayu dan India.

Saya mengajak semua pihak agar membantu kerajaan Barisan Rakyat Selangor, kalau boleh kawan-kawan dari Umno dan BN juga turut sama membantu. Mereka dipelawa beramai-ramai menyertai PAS atau PKR untuk sama-sama membina Selangor yang baru yang bakal dibangunkan mengikut selera dan kehendak rakyat.

Saya dimaklumkan antara yang hadir dalam majlis itu adalah pimpinan akar-umbi Umno yang ingin mendengar dan barangkali turut sama menumpang meraikan kejayaan Barisan Rakyat. Seramai 30 orang lebih masyarakat dari keturunan India telah menyerahkan borang kepada YB Nik Nazmi ADUN Seri Setia untuk menyertai PKR. Saya juga menerima janji dari penduduk di situ bahawa 40 orang ahli-ahli Umno sudah pun mengambil borang PAS dan akan bersama menyertai PAS dalam waktu terdekat.

Rupa-rupanya begitulah trendnya di negeri Selangor. Di kawasan-kawasan tertentu cawangan Umno mahu dibubarkan untuk menubuh cawangan PAS. Insyallah jika trend ini berterusan prosepek untuk terus mengukuhkan kedudukan di Selangor akan menjadi nyata.

No comments: