Thursday, February 15, 2007

SILLY and RUBBISH masuk round kedua

Semalam saya mengulas kenyataan Datuk Radzi Sheikh Ahmad yang telah membatalkan peraduan galakkan orang ramai menukar kepada MyKad yang telah diperkenalkan oleh menteri sebelumnya iaitu Datuk Azmi Khalid. Saya menyebut kedua-duanya kebetulan anak Indera Kayangan.

Hari ini nampaknya polemik ini terus hangat apabila terpampang di muka depan akhbar THE SUN :

MB raps Radzi: Not right to say MyVi draw SILLY and RUBBISH

Seorang lagi anak Indera Kayangan masuk gelanggang dan kali ini Menteri Besarnya pula yang kebetulan adalah Pengerusi Perhubungan Umno negeri. Beliau mengatakan kenyataan Radzi bahawa pertandingan yang menawarkan hadiah kereta MyVi ini sebagai SILLY dan RUBBISH (TERJEMAHAN Utusan: bodoh dan mengarut) adalah keterlaluan dan mesti ditarik balik.



Kata Shahidan:

Beliau tidak boleh mengatakan keputusan yang dibuat dahulu sebagai bodoh. Kalau hendak mengubah apa yang Azmi Khalid lakukan ubahlah tapi janganlah sampai mengata bodoh atau mengarut. Saya cukup tidak bersetuju.

Benarlah pemerhatian saya bahawa memang tidak ada keharmonian dikalangan menteri-menteri termasuklah MB yang berada di bawah PM Dollah Badawi. Malahan dalam Umno yang dipimpinnya pun ini ternyata kalut. Satu negeri kecil boleh bergaduh antara Setiausaha Agung, Pengerusi Badan Perhubungan dan seorang menteri Pusat.

Saya tidak boleh membayangkan bagaimana agaknya Dollah mahu meredakan kekalutan antara anak-anak buahnya ini. Radzi memiliki hubungan yang sungguh intim dengan Dollah. Ketika mahu mengisi jawatan Setiausaha Agung Umno dahulu, banyak nama dilontarkan antaranya termasuklah Shahrir Samad, tetapi tiba-tiba Dollah memilih kawan akrabnya sejak Team B dahulu (dan masuk sekejap Semangat 46) Mat Dee sehingga memeranjatkan ramai pemerhati politik.

Lantaran kekuatan kedudukannyalah barangkali Radzi boleh menggunakan istilah SILLY dan RUBBISH terhadap seorangn rakan menteri, dan MB pun kalau silap-silap langkah akan di RUBBISH kannya sekali!

No comments: