Sunday, February 25, 2007

Islam terus dihina oleh Wong Chun Wai
Apa tindakan anda?

Timbalan Ketua Pengarang akhbar THE STAR Wong Chun Wai nampaknya semakin ghairah dan bernafsu melancarkan serangannya terhadap Islam dan PAS.

Di dalam ruangan ON THE BEAT hari Ahadnya Wong menulis di bawah tajuk:

Still not so sporting

Satu ruangan digunakan oleh Wong untuk mengulas kejohonan sukan wanita atau Nisa Games 2007 yang diadakan di Kota Bharu, Kelantan, baru-baru ini. Tulisannya penuh dengan kerja-kerja yang layak bagi seorang SPIN DOCTOR iaitu memutar-belitkan fakta demi kepentingan agenda jahat beliau.

Wong menulis:

Male spectators were banned, including male members of the press. It made no difference if daddy wanted to cheer his daughter; he would have had to shout from outside the stadium.

The only exception was Mentri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, who was present at the opening ceremony.

Kata Wong kejohanan ini tidak membenarkan penonoton lelaki termasuklah pemberita lelaki. Setakat itu kenyataannya benar tetapi beliau menokok dengan jahat bahawa Tuan Guru MB Kelantan diberi pengecualian, kerana beliau hadir dalam majlis perasmian. Dan tidak cukup dengan itu Wong memasukkan jarumnya:

Being the states top politician does have its privileges. The gender-segregation rule applied to everyone else.

(Menjadi pimpinan politik tertinggi di peringkat negeri ada keistimewaannya kerana peraturan pemisahan antara lelaki dan wanita tidak terkena atas mereka)

Memang semasa peringkat kejohonan sukan ini hanya dikhaskan untuk golongan wanita, tetapi tidak semasa upacara perasmian, kerana ianya bukan sebahagian dari aturcara pertandingan. Untuk mengatakan THE ONLY EXCEPTION WAS MENTERI BESAR DATUK NIK ABDUL AZIZ NIK MAT adalah suatu pembohongan dan fitnah yang sangat tidak bertanggungjawab dari seorang Timbalan Ketua Pengarang sebuah akhbar saluran perdana negara.

Wong dengan berani bermain dengan api apabila cuba mengeksploitasi pula isu pemakaian tudung dengan menulis:

The thrust of the event was to showcase the need to wear the tudung (headscarf), as the leadership emphasised in the party newsletter Harakah

(Matlamat utama majlis tersebut adalah untuk menekankan kepentingan pemakaian tudung, sebagaimana ditekankan oleh pimpinan (mereka) dalam Harakah)
Gambar sebahagian dari kaum lelaki yang hadir di Majlis Perasmian
NISA GAMES 2007 yang Wong Chun Wai tuduh sebagai majlis yang
hanya dibenarkan untuk Tuan Guru MB Kelantan seorang sahaja

Menutup aurat bagi wanita Islam yang beriman, bukanlah perkara baru yang diperkenalkan oleh PAS, ianya merupakan satu hukum qatie yang telah jelas termaktub di dalam al Quran dan as Sunnah. Soal terdapatnya wanita Islam di Malaysia yang enggan melaksanakan hukum ini (termasuklah menteri-menteri Umno dan isteri-isteri pimpinan Umno) atas apa sebab sekalipun tidak sekali-kali mematikan kekuatan hukum ini yang akan terus kekal sehingga Kiamat.

Dan untuk menutup hujah biadapnya berkenaan tudung ini Wong mengeluarkan komen yang dikira sangat menghina Islam (yang saya kira lebih parah dari kenyataan Pope Benedict berkenaan Nabi Muhammad saw) apabila beliau menulis:

The strangest, if not the most hypocritical, reason given by PAS was to protect the dignity of women.

(Yang paling pelik dan hipokrit, adalah alasan yang diberikan PAS (bahawa pemakaian tudung ini) adalah untuk melindungi kehormatan kaum wanita)

Islam yang berhujah bahawa pemakian menutup aurat ini melindungi kehormatan kaum wanita, ianya bukan sesuatu yang baru yang dicipta oleh PAS. Wong boleh bertanya kepada Dr Mashitah atau Ketua Trafik Bukit Aman atau Ke Bawah DYMM SPB Raja Permaisuri Agong, apakah yang menggerakkan mereka untuk mengenakan tudung dikhalayak ramai! Adakah kerana fesyen atau suka-suka.

Kemudian Wong terus melancarkan serangannya dan kini menyerang langsung PAS tanpa ia sedari bahawa serangannya itu boleh digunakan juga terhadap kerajaan Islam Hadhari Terengganu Bestari yang dipimpin oleh Umno

The decision by PAS to field two women candidates in the 2004 general election appeared to be a reluctant one. Even when a woman candidate won a seat, she wasnt good enough to head the state committee for women development.

(Keputusan PAS untuk meletakkan dua orang calon wanita dalam PRU 2004 kelihatan dibuat dalam ekadaan tidak bersungguh. Malah apabila calon wanitanya menang satu kerusi, beliau tidak dikira layak untuk mengetuai (EXCO) Jawatankuasa Pembangunan Wanita)

Jelas Wong cuba melepaskan bisanya terhadap PAS setelah menyerang Islam dalam bab menutup aurat dan bertudung lalu beliau akhiri dengan hujah di atas. Wong buta atau memang seorang SPIN DOCTOR ynag pakar, kerana beliau menutup maklumat bahwa di negeri jiran iaitu Terengganu, yang diterajui Umno tidak ada langsung seorang pun wakil rakyat samada di peringkat Parlimen atau DUN dari kalangan golongan wanita.

Bolehkah kita berhujah bahawa Terengganu lebih anti wanita dari Kelantan?

Malah bagi si Wong yang buta dan cuba pula membutakan orang lain ini, sekurang-kurangnya Timbalan EXCO Wanita Kelantan adalah seorang wanita bertaraf wakil rakyat, di Terengganu?

Siapakah Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Masyarakat dan Hal Ehwal Wanita Negeri Terengganu? Haji Wan Mohd bin Wan Hassan ini perempuan ke?

Kesimpulannya sebagaimana dalam artikel saya sebelum ini terbukti Wong ini menggunakan keduduakannya dalam akhbar saluran perdana ini untuk menyerang dan memburuk-berukkan Islam. Serangannya kali ini saya anggap sudah sampai ketahap yang paling melampau dan perlu ditegur oleh semua pihak, bukan hanya PAS malah seluruh umat Islam yang sedar dan prihatin.
Satu minggu yang lepas kita meraikan sambutan Tahun Baru Cina, tetapi Wong tidak langsung menggunakan ruangannya untuk mengulas isu sambutan tersebut yang sepatutnya lebih dekat pada beliau tetapi memilih untuk menyerang dan menghina Islam, kerana apa? Kerana selama ini banyak pihak termasuklah yang terbaru, Perdana Menteri sendiri seolah menerima dan meraikan pandangan beliau.

No comments: