Sunday, December 17, 2006

The Star perkecilkan penafian Takiyuddin

Dalam blog ini Jumaat lalu saya menulis:

Kesimpulannya saya merasakan cadangan ini tidak baik (membenarkan disko di Kelantan), dan mengharapkan agar ianya sesuatu yang disalah petik oleh akhbar berkenaan. Jika salah petik maka EXCO berkenaan (Takiyuddin) perlu membuat penafian samada melalui akhbar yang sama atau melalui Harakah atau Harakahdaily.



Alhamdulillah dalam akhbar yang sama hari Sabtu 16 Disember melaporkan:

Meanwhile, Takiyuddin denied saying that the state government would allow discotheques in the tourist belt.

He said the state government might consider certain types of entertainment outlets, but would never allow discotheques or nightclubs.

Cuma yang biadapnya semasa dilaporkan yang Kelantan akan mempertimbangkan membuka DISKO akhbar tersebut membawa tajuk:

Kelantan may allow discos at tourist belt

Tetapi apabila Takiyuddin membuat penafian ianya sekadar disumbat sebagai sebahagian dari laporannya di bawah tajuk:

Umno scoffs at PAS plan

Jelas akhbar kepunyaan MCA ini memiliki agenda tersembunyi yang jahat terhadap Kelantan. Walaupun saya tidaklah sampai keperingkat mahu mendesak agar akhbar tersebut diboikot (kerana saya masih percaya kepada kebebasan akhbar) namun saya meminta agar para pimpinan di Kelantan berhati-hati ketika membuat kenyataan terutama kepada mereka.

Sementara itu saya mengucapkan syabas kepada Takiyuddin kerana cepat bertindak-balas, walaupun nampaknya Umno Kelantan telah mencuri kesempatan melalui Ketua Penerangannya Alwi Che Ahmad yang telah menyatakan bahawa melalui kes ini terbukti bahawa PAS bukan sebuah gerakkan Islam tetapi sekadar sebuah parti politik.

Di sinilah kita dapat melihat betapa liciknya mainan akhbar ini setelah diberikan bola tanggung, terus sahaja dijemput pimpinan Umno untuk membuat pukulan SMASH. Tapi Alhamdulillah SMASH Alwi kelihatan terkandas keluar gelanggang.

(terima kasih anakkelate atas maklumat anda)

No comments: