Friday, October 13, 2006

Deepavali: Pandangan Mufti Perak

Alhamdulillah pandangan saya kebetulan disahkan oleh pandangan seorang Mufti. Berikut saya siarkan petikan terbaru dari Malaysiakini:

Perak Mufti Harussani Zakaria today clarified that Muslims are permitted to extend greetings to those of other faiths in conjunction with their respective festivities.

According to him, Muslims are only prohibited from joining in the celebrations as this can be against the tenets of Islam.

If it is only wishing Happy Deepavali, it is okay as long as we (Muslims) do not celebrate these festivities.

If it is out of respect for your neighbours or visiting their houses (during the festivities), this is also permissible as long as we (Muslims) do not do things which are against the teachings of Islam, he told malaysiakini.

Lihatlah betapa indahnya Islam itu sekiranya kita benar-benar mendalami dan menghayatinya.

Sementara itu pihak bukan Islam terus menggunakan kelemahan seorang dari kita untuk mengeksploitasi suasana. Malaysian Hindu Sangam atau MHS dilaporkan telah membuat laporan polis terhadap Fauzi dan Syarikat Takaful yang menurut mereka telah menghasut dan mencetuskan suasana ketegangan antara kaum dan agama.

Oleh itu berhati-hatilah kita. Islam dijanjikan Allah swt akan berjaya akhirnya. Sama-samalah kita bekerja dengan penuh hemah dan bijaksana. Syabas Mufti Perak.

No comments: