Monday, January 21, 2008

Pemanggil sadis 013 375 2319

Menjelang pilihan raya ini akan ada sahaja pihak yang mahu membantu, yang mahu memberikan nasihat dan macam-macam lagi kepada parti-parti pembangkang yang bakal bertarung dengan gergasi keparat bernama BN itu.

Sesungguhnya bantuan seumpama ini sangatlah dihargai tambah-tambah lagi jika ianya jujur dan ikhlas kea rah emmantap dan mengukuhkan lagi kekuatan dan harapan parti-parti pembangkang tersebut. Namun tidak kurang jika kita menerima pandangan dari mereka yang mersakan dirinya terlalu bijak dan pintar mengatasi siapa sahaja yang lain.

Nasihat dan kritikkan yang membina mestilah berasas dan tidak bergelumang dengan serangan peribadi dan niat buruk yang tersembunyi. Saya sendiri akui menerima banyak pandangan dan nasihat dari kawan-kawan yang atas sebab-sebab tertentu tidak dapat bersama PAS atau PKR tetapi mahu melihat PAS dan PKR termasuklah DAP menang kali ini apabila bertarung dengan BN dan kekuatannya. Kepada mereka ini terima kasih diucapkan, dan kami menghargai pandangan anda itu.

Walaubagaimanapun saya kesal dan tidak dapat menerima mereka yang jenis sasau dan meracau. Yang menyangkakan dirinya serba tahu dan pandai, jenis yang ini sebenarnya lebih merupakan gunting dalam lipatan, yang lebih baik dinyahkan sahaja dari berada di bawah panji-panji perjuangan ini.

Saya menerima SMS dari seorang yang tidak saya kenali, bertalu-talu datangnya, hari ini sahaja, dengan mesej yang sangat menyedihkan dan kadangkala terlalu biadap. Beliau menggunakan nombor telefon 013 3752319. Berikut antara mesejnya:

1: Ana risau hj hadi jer. Dah mula hilang akal dkt2pru. Ari ni kata yakin tawan 2 negeri. Ini stamen org gila. Tahun 2004 pun sama, merapu macam2. Tlg2 nasihat hj hadi

2: Kerja x seberapa,ckp pula merapu. Baik hadi diam. Serah pd ketua penerangan pusat je buat statemen. Biar selaras. Yg lain2 jgn buka mulut dgn media walau sapa pun.

3: Elok la 2. Dah la presiden ckp merapu su akhbar pula buta huruf

4: Tugas su akhbar presiden mesti lebih dr taraf ketua pasukan soark bola sepak . Kena beritahu apa yg berlaku jika bos jenis tak suka baca paper. Mungkin dia tak

5: Tahu sharlinie dah berbelas hari hilang. Sbb2 dia tak pergi ziarah dan arah penyokong pas solat hajat. Tp mmg dasar ulama pas jenis lembu kenyang.

Rupanya ada juga manusia yang terganggu akalnya yang sanggup membuang masa dan wang, berseronok dengan SMS sadis seperti ini. Kalau sesiapa ada masa bolehlah menghubunginya 013 3752319.

No comments: