Wednesday, February 22, 2006

Spa eksklusif Gay:
Bukti kemajuan Kuala Lumpur

Akhbar Malay Mail hari ini melaporkan darihal serbuan pihak polis ke atas dua buah spa eksklusif di Jalan Pudu dan Bukit Bintang. Kuala Lumpur dan Lembah Kelang memang mewah dengan spa dimerata pelusuk jajahannya.

Sebelum ini pun kita pernah mendengar kononnya seorang Timbalan Menteri dan seorang ahli politik Umno sedang berendam di dalam sebuah spa di Subang Jaya (ditemani gadis-gadis dari Negeri Cina) ketika polis Bukit Aman menyerbu premis tersebut.

Namun dua buah spa eksklusif yang diserbu polis sebagaimana dilaporkan oleh Malay Mail itu lain dari yang lain-lain. Apa lainnya?


Gambar Malay Mail

Lainnya kerana spa ini khusus untuk golongan lelaki sejenis ataupun lelaki gay. Ya lelaki yang bernafsu dengan lelaki melanggani spa ini untuk berhibur-hibur dan melakukan apa sahaja yang mereka hajati.

Menurut Timbalan Ketua Polis Dang Wangi, Superintendent Mohd Rodzi Ismail, polis menyerbu kedua-dua tempat tersebut jam 5.25 petang dan menahan 21 orang kesemuanya lelaki yang berumr antara 20 ke 30 tahun.

Antara yang ditawarkan di spa ini adalah khidmat urut dan servis-servis lain dan pelanggan dicaj antara RM120 ke 240 satu sessi tertakluk kepada perkhidmatan yang dipinta.

Semasa serbuan dibuat ada antara lelaki yang ditahan cuma berpakaian tuala putih.


Gambar Malay Mail

Begitulah keadaan negara kita pada hari ini. Maksiat yang berleluasa bukan sekadar persundalan dan pelacuran yan melibatkan wanita dan anak-anak gadis, kini persundalan dan pelacuran sesama jenis juga sudah mendapat tempat dan menjadi bahan dan khidmat dagangan.
Dimanakah salah kita?

Mungkin bagi mereka yang terlibat dan terjeremus dalam kancah yang dilaknat dan dibenci oleh Allah swt ini, perkara ini sudah menrupakan amalan biasa, tidak dipromosi oleh kerajaan tetapi tidak juga dilarang. Dan Kuala Lumpur adalah bukti hakikat ini.

Umat Islam perlu serius melihat dan serius juga menangganinya sebelum bala Allah menimpa kita. Semua pihak lebih-lebih lagi yang berkuasa perlu memainkan peranan. Jika perkara ini pun kita pandang ringan (lihat sahajalah Kelab maksiat The Zouk di Jalan Ampang yang pada hari ini semakin maju dan dikunjungi ramai) maka bersedialah menadah dan menerima padah dan azab dari Allah swt.

No comments: