Tuesday, January 29, 2008

Demi Ketua Rempit Ustazah bakal tersungkur

"Siapa kata rekod saya buruk" demikianlah tiba-tiba reaksi ahli Parlimen Baling Dr Mashitah Ibrahim sebagaimana dipaparkan di muka depan akhbar Utusan Malaysia hari ini. Dalam demam pilihan raya ini tiba-tiba "ustazah glamour" yang pernah mengalahkan bekas Imam Besar Masjid Negara itu kelihatan berada dalam keadaan defensif. Malah katanya lagi, beliau bersedia mempertahankan kerusi parlimennya itu.






Kenapa angin tidak bertiup, tiba-tiba pohon di Baling ini boleh bergoyang?

Kini barulah beliau barangkali sedar jangan sekali-kali mengambil senang gelora dalam Umno terutama apabila tiba pilihan raya. Kalau semasa pemilihan dalam parti pun ada sampai berbunuh-bunuhan (kes di Gemenceh dulu angkara berebut jawatan), berpatah arang dan berkerat rotan, inikan pula nak melobi menjadi calon.

Mungkin semasa 2004 lalu "Ustazah glamour" ini berguna bagi mematahkan pengaruh PAS dan menumbangkan bekas Imam Besar Masjid Negara, tetapi hari ini segala-galanya sudah berubah. Mungkin bekas Imam Besar Masjid Negara akan cuba mencabar lagi, tetapi "Ustazah galmour" sudah tidak berapa penting lagi. Kini masanya untuk menaikkan kroni dan kawan-kawan rapat. Kalau ada yang menghalang hatta Ustazah atau siapa sahaja sekalipun, maka mereka itu tidak akan terkecuali dari dicantas.

Semasa Perhimpunan Umno lepas, semasa melancarkan majalah Pemuda Umno Ketua Putera Umno berucap:

Mat Rempit dan Minah Rempit hari inilah yang bakal menjadi pemimpin pada tahun 2020 nanti

Jadi kalau "Ustazah glamour" menghalang, Ustazah pun akan dirempuh oleh Ketua Mat Rempit tak kiralah rekod baik atau buruk. Demikianlah hakikatnya menjadi pemimpin dalam Umno. Maka merayulah Ustazah tadi, tetapi hanya yang rapat dengan pemimpin yang akan memutuskan. Mudah-mudahan Ustazah tidak diketepikan begitu sahaja.

No comments: