Thursday, February 21, 2008

“Kepala” Mat Rempit langgar lari “Ustazah Glamour”

Benarlah telahan saya sebelum ini bahawa “Ustazah Glamour” yang telah menggulingkan bekas Imam Besar Masjid Negara pada tahun 2004 lalu akhirnya terguling pula. Baru sepenggal berkhidmat selaku ahli parlimen Baling beliau tidak dipilih lagi oleh Umno/BN untuk bertanding bagi mempertahankan kerusi tersebut dalam PRU kali ini. Dr Mashitah Ibrahim bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa hari ini diketepikan kerana mahu memberi laluan kepada “kepala” Mat Rempit Malaysia!






Siang tadi Pengerui Badan Perhubungan Umno Kedah mengumumkan nama Azeez Abd Rahim sebagai calon Umno/BN untuk kerusi Parlimen Baling. Bayangkan seorang ahli akademik dan “Ustazah Glamour” dipintas bagi memberi laluan kepada seorang yang tidak pernah melangkahkan kakinya ke IPT pun kecuali membeli sijil-sijil dari universiti yang diragui!

Bagi saya ini menunjukkan betapa berjayanya Khairy Jamaluddin memasang rangkaian politiknya dengan menaikkan mereka yang dikeliling-kelalangnya untuk memastikan beliau nanti pula dapat naik dengan selesa.

Azeez ini memliki rekod yang sangat buruk yang pernah saya dedahkan dalam blog ini beberapa tahun lalu. Janganlah orang Baling menaikkan orang yang memiliki karekter seumpama ini dan membelakangkan Ustaz Taib Azamuddin, seorang ulamak yang disegani.

Blog ini akan mengulangi rekod buruk Azeez sebelum ini bagi memberi amaran kepada orang Baling khususnya akan apa yang menunggu dihadapan mereka kiranya Azeez ini naik sebagai ahli parlimen.

No comments: