Tuesday, May 08, 2007

Khairy bakal bergelar bapa sebelum Pilihanraya Umum?

Berita Khairy Jamaluddin, menantu PM Dollah Badawi yang bakal bergelar bapa mendapat tempat dalam akhbar THE STAR muka 24. Sekaligus membuktikan betapa besarnya personaliti ini kepada sebahagian besar mereka yang mahu meraih kepentingan dan keuntungan.

Bagi saya eloklah Nori dan beliau akhirnya bergelar ibu dan bapa, sekurang-kurangnya dapat memberikan mereka tanggungjawab baru, mudah-mudahan memberikan kesedaran dan keinsafan, itupun kalau mampu.





Cuma yang menarik perhatian saya terhadap berita dalam THE STAR ini adalah betapa Khairy sebenarnya sedar atau tidak telah mebayangkan tarikh Pilihanraya Umum kepada mereka yang dapat menangkapnya. Tarikh PRU sebagaimana kita semua ketahui adalah hak eksklusif PM. Tetapi siapalah PM hari ini tanpa Khairy, oleh itu apabila Khairy menyebut tentang tarikh hari penting ini, jangan pandang kecil, kerana ianya datang dari seorang yang berada di bawah dagu PM sendiri.

Kata Khairy beliau berazam untuk berada di sisi Nori apabila anak sulungnya itu nanti dilahirkan. Menurut beliau:

Hopefully if there is no political campaign or general election campaign, i will be there.

Harap-harap tidak ada kempen politik ataua kempen pilihanraya umum, saya akan berada di sana.





Menurut berita ini Nori sudah lima bukan mengandung, ini bermakna tinggal empat bulan lagi jika anaknya itu nanti bakal dilahrikan sempurna. Sekarang bulan Mei, empat bulan lagi adalah September. Mungkinkah berlaku PRU sekitar tarikh itu atau pada cuti sekolah pertengahan tahun iaitu antara 18 ke 26 Ogos?

Entahlah hanya Dollah dan Khairy yang tahu.

No comments: