Sunday, May 20, 2007

Bulan Purnama mengambang di dada Kuala Lumpur

Esok Parti Islam Se Malaysia PAS akan meresmikan bangunan Ibupejabat barunya di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur. Bangunan setinggi 6 tingkat ini kini menghiasi Jalan Raja Laut dengan BULAN PUNAMA PENUH menandakan betapa jauhnya parti ini telah melangkah dari sejarahnya lebih 52 tahun dahulu.





Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato Nik Abd Aziz Nik Mat dijadulkan meresmikan bangunan baru itu petang esok.

Saya menumpang berbangga dengan pencapaian PAS sehingga mampu memiliki bangunannya sendiri seumpama ini.

Dari Kepala Batas ke Jalan Hamzah di Kg Baru ke Jalan Pahang ke Taman Melwar dan kini ia berdiri megah dan gagah semegah dan gagah ahli-ahlinya yang telah berkorban untuk memiliki mercu tanda ini sebagai simbol keseungguhan parti ini untuk menjuarai Islam di tanahair tercinta.

Pasti kekukuhan bangunan turut melambangkan betapa kukuhnya kekuatan keahlian PAS disegenap peringkat. Dan mudah-mudahan dengan tertegaknya bangunan ini maka akan lebih melonjaklah semangat ahli-ahli parti itu disemua peringkat untuk berjuang bagi mencapai maksud dan matlamat perjuangan mereka.

Cuma saya agak kesal apabila membaca tokoh veteran parti itu Subky Latiff dilaporkan oleh THE STAR hari ini sebagai berkata bahawa bangunan baru jutaan ringgit ini sebagai membazir dan suatu beban kepada ahli-ahlinya (as an extravagance and a burden to members.)

Apakah maksud beliau berkata demikian?

Disaat ahli dan peyokong serta mereka yang bersimpati dengan perjuangan ini berbangga dengan syiar yang dapat dibangkitkan oleh parti yang selama ini dipandang rendah, ekstrim dan seumpamanya, rupanya ada juga yang seumpama Subky memandang sebaliknya. Saya rasa tak kenalah komen seumpama itu. Kiranya Subky masih duduk dalam saf kepimpinan parti pasti beliau juga akan terkilan jika kritikan tidak berasas seumpama ini dilemparkan.

Syabas ahli-ahli PAS semua, ini kejayaan kita bersama. Teruskan perjuangan ke arah memartabatkan Islam.

No comments: