Wednesday, November 22, 2006

Abang Zeck masih diperlukan

Walaupun aku disekat dari menjadi ahli Majlis, walaupun aku dipaparkan sebagai seorang ADUN yang mungkar kerana gagal memperolehi kelulusan sebelum membina ISTANA ku, walaupun aku gagal membayar denda MPK, walaupun aku gagal membayar cukai pintu harta-harta ku, aku OK.

Walaupun Sultan murka pada ku, walaupun aku cuba mendapatkan diriku, anak dan menantu dilantik sebagai ahli MPK (aku dan anak gagal), walaupun aku dikatakan membina ISTANA menelan belanja RM8juta dengan wang entah dari mana, walaupun ada skandal melibatkan diriku selaku Presiden Persatuan Badminton Selangor, walaupun aku disiasat BPR, lihatlah dunia, aku masih diperlukan!



Demikianlah agaknya apa yang menari-nari dalam benak kepala Zakaria Md Deros apabila menurut laporan lebih 1,000 hadir dalam rumah terbuka Hari Raya nya di Dewan Masyarakat Kg. Idaman, Pandamaran baru-baru ini.

Kata Zakaria mereka yang ramai hadir ke rumah terbukanya adalah bukti betapa beliau masih diperlukan oleh rakyat dan rakyat masih selesa dengan beliau.

Turut hadir dalam majlis Zakaria itu adalah Khairy Jamaluddin, Naib Ketua Pemuda Umno yang juga menantu kepada PM Dollah Badawi. Dengan kehadiran orang kuat tingkat 4 ini sudah pasti melonjakkan lagi semangat dan keghairahan Zakaria akan betapa hebat dan pentingnya beliau, walaupun telah melakukan kerja-kerja mungkar, namun anak PM mengambil masa untuk meraikan majlis beliau!

Menurut akhbar THE STAR yang ketara tidak kelihatan dalam majlis Zakaria itu adalah Yang Dipertua MPK dan kebnayakkan ketua-ketua jabatan PBT itu.

No comments: