Thursday, May 17, 2007

BOCOR: Kalau tidak menghina apa lagi?

Perangai ahli-ahli Parlimen BN terutama individu-individu tertentu ketika berbahas dan berhujah dalam Dewan Rakyat memang telah lama memalu dan memualkan seluruh negara. Ahli Parlimen Jasin dan Kinabatangan adalah dua wakil yang sememangnya sinonim dengan perangai badot dan hujah separuh tiang yang tidak layak bagi seorang yang menduduki dewan perundangan yang tertinggi dalam negara.

Dalam akhbar hari ini dimaklumkan bahawa kedua-dua mereka diarahkan oleh Kabinet agar memberikan penjelasan berkenaan isu BOCOR kepada Menteri pembangunan Wanita, Shahrizat Jalil.
(terima kasih Pak Sheikh)
Menurut UTUSAN MALAYSIA TPM Najib Tun Razak ketika diminta mengulas keputusan Kabinet ini berkata bahawa kedua-dua mereka sebenarnya tidak bertujuan menghina wanita ketika mengeluarkan perkataan tersebut. Kata Najib lagi mereka sebenarnya menyampuk ketika MARAH dengan ucapan YB Ahli Parlimen Batu Gajah Fong Po Kuan.

Saya rasa di sini semua pihak perlu berkata jujur, jangan SPIN dan menyelewengkan isu sebenar. Apakah yang dikatakan di Dewan oleh kedua badot ini?

Jasin: Batu Gajah tiap-tiap bulan pun bocor juga

Kinabatangan (macam burung kakak tua mengulangi): Batu Gajah bulan-bulan pun bocor juga (dalam SLANG Sabah)

Sila tonton perbahasan itu di:

http://www.youtube.com/watch?v=xqnw-q93wyc

Kata Najib mereka berdua marah, kalau ditonton video klip di atas kedua-dua mereka bukan dalam keadaan marah tetapi buat lawak, sambil gelak ketawa, mengeluarkan perkataan biadap itu!

Bagi saya jelas kedua-dua mereka telah menghina Dewan Rakyat, menghina ahli Parlimen Batu Gajah dan menghina kaum wanita termasuk ibu, isteri dan anak-anak perempuan mereka sendiri.

Perkataan BOCOR tidaklah hina dan lucah tetapi apabila digunakan untuk merujuk kepada kedatangan haid atau bulan seorang wanita, secara terbuka seperti di atas, ia sungguh biadap dan kurang ajar dan menghina sehina-hinanya.

Inilah perangai ahli-ahli Parlimen BN dan inilah akibatnya apabila mereka diberikan majoriti luar biasa oleh rakyat sebagaimana yang ada pada hari ini. Kerana itu rakyat memikul tanggungjawab untuk memastikan agar akhlak dan karekter umpama dua badot ini termasuklah beberap lagi dari BN itu, jangan lagi diberi peluang duduk di dewan yang mulia ini.

Diperingkat ini permohonan maaf dari mereka bredua sudah tidak bererti lagi, kepada para pengundi di Jasin dan Kinabatangan kiranya kedua mereka ini terus menongkat langit dan bertanding juga atas tiket BN dalam pilihanraya umum akan datang, demi membela maruah kaum wanita, iaitu ibu, kakak, adik, isteri dan anak-anak perempuan kita, tolonglah pastikan mereka dan yang seumpama mereka (ditempat-tempat lain) tidak diberikan kepercayaan lagi.
Bersihkan Parlimen dari badot-badot yang biadap dan kurang ajar!

No comments: