Thursday, February 21, 2008

PAS kemuka dua calon bukan Melayu

PAS bukan parti perkauman. Sekali lagi menjelang PRU ini PAS membuktikan hakikat itu apabila tampil mengemukakan dua orang calon bukan Melayu bagi bertanding di Kelantan dan Perak. Mereka adalah AJK PAS Pusat Datuk Anuar Tan yang akan mempertahankan kerusi DUN Kota Lama nya di Kelantan, manakala seorang algi calon adalah Dr. Khalil Idham Lim Abdullah di DUN Titi Serong, Perak.

Alangkah sejuk mata dan senang hati kita melihat betapa saudara-saudara kita dari kaum selain Melayu boleh sama-sama memegang panji-panji perjuangan, bagi menegakkan keadilan dan merobohkan kezaliman ini.

Mudah-mudahan dengan penampilan sahabat-sahabat kita ini akan membuka keinsafan dihati umat Islam yang lain dalam negara kita agar meninggalkan perjuangan yang sia-sia dan bersatu di bawah panji-panji kebenaran ini.

Perkembangan mutakhir ini menunjukkan bukan hanya masyarakat Islam dikalangan bukan Melayu malah masyarakat bukan Islam pun sudah turut sama menghadiri dan mengikuti program dan aktiviti PAS kerana mereka yakin perjuangannya. Tinggal lagi kita yang di kampong dan di bandar yang masih menafi dan menolaknya. Buanglah yang keruh ambil yang jernih.

No comments: