Saturday, January 29, 2005

PAK LAH TERKEJUT PERANGAI ANAK BUAHNYA

Pengasas ISLAM HADHARI Malaysia yang juga PM telah menyatakan perasaan terkejutnya apabila membaca laporan bahawa terdapat aturcara bersiar-siar dan hiburan di dalam lawatan resmi yang dirancang oleh anak-anak buahnya. BLOG ini telah mendedahkan darihal aturcara demikian yang dirancang oleh PAC kerajaan Selangor dan Ketua Menteri Melaka serta delegasinya.

Di dalam akhbar THE STAR hari ini Pak Lah dipetik sebagai berkata:

If they want to go overseas and watch belly dancing it is better they do not go. There are a lot of better things for them to do here.

Jika mereka mahu ke luar negara semata-mata mahu menyaksikan tarian gelek, lebih baik tak payah pergi. Di sini banyak kerja yang lebih bermanfaat yang boleh dilakukan.

Eloklah perhati-perhati sedikit gelagat anak buah Pak Lah tu. Pak Lah sendiri ke hulu ke hilir menjaja Islam Hadhari sampai Najib di Davos, Switzerland mengaku bahawa Malaysia mengamalkan Islam fundamentalis tetapi perangai anak-anak buah mereka macam IBLIS!

Bimbang-bimbang juga Pak Lah agaknya tak tahu menahu apa yang sebenarnya berlaku di peringkat pertengahan dan bawah. Yang dia nampak semua baik dan sempurna sebagaimana yang dilaporkan oleh juak-juak di keliling-kelalangnya.

No comments: