Thursday, December 27, 2007

Antara kita dengan Iblis dan Syaitan

Heboh penyanyi Sohaimi Mior Hassan apabila lagu beliau “Ini bukan demokrasi kita” kononnya dijadikan video klip oleh puak-puak pembangkang. Khabarnya sampai buat laporan polis kononnya video klip itu dimuatkan di YouTube tanpa izin beliau, Sohaimi jelas tidak mahu dibabitkan dengan perjuangan anti BN walaupun kalau kita kaji lagu-lagunya dahulu banyak juga mengkritik.

Saya masih ingat lagu beliau tentang harga getah dan demam denggi, semuanya agak tajam dan pedas.

Tetapi kini Sohaimi mahu dikenali sebagai seorang yang pro BN, mungkin takut periuk nasi tergugat. Itu suka hati beliaulah walaupun ramai yang menyokong pembangkang saya pasti minat juga dengan lagu-lagu beliau.

WTV8 ada memuatkan satu videoklip, tetapi bukan hasil karya Sohaimi. Kalau anda ada masa bolehlah menyaksikannya, iaitu berdasarkan lagu “Antara Kita dengan Iblis dan Syaitan” nyanyian kumpulan RAMPA di http://wtv8.tv/

Lagu ini adalah lagu lama dihasilkan oleh group lama iaitu RAMPA (atau Rambut Panjang, penyanyi leadnya, Sdr Poe). WTV8 juga tidak meminta izin RAMPA kerana mereka yakin tidak seperti Sohaimi, RAMPA adalah group pejuang!

No comments: