Tuesday, March 15, 2005

KALAU ISLAM DILABEL PENGGANAS
YANG LAIN SEKADAR GANGSTER DAN SAMSENG

Sejak persitiwa September 11 para pejuang dan aktivis gerakan Islam dimerata dunia dilabel PENGGANAS oleh dunia barat khususnya Amerika Syarikat. Presiden Bush semasa mengisytiharkan WAR AGAINST TERRORISM ataupun perang besar-besaran menentang keganasan telah memberi kata-dua kepada negara-negara Islam agar jangan memberi sebarang perlindungan ataupun ruang kepada mana-mana pejuang atau gerakan Islam yang dilabel pengganas.

Yang terakhir di Indonesia Ustaz Abu Bakar Bashir telah diseret ke mahkamah atas alasan terlibat dalam aktiviti keganasan di Indonesia. Malah dalam akhbar Utusan baru-baru ini diberitakan beberapa pelajar yang menerima keputusan cemerlang namun masih dalam tahanan di Kamunting kerana dituduh terlibat dengan JI.

Tiba-tiba AFP melaporkan hari ini pimpinan parti Sinn Fein iaitu sayap politik gerakan pembebasan katholik Republik Ireland atau IRA yang terkenal dengan beberapa siri keganasan di UK sehingga hari ini diterima mengunjungi bumi Amerika Syarikat sempena perayaan St Patricks Day di sana. Bush melalui jurucakap Washington sekadar melabel gerakan IRA ini sebagai gangster dan samseng.


GERRY ADAMS PEMIMPIN SINN FEIN (IRA)

Sebagaimana dilaporkan AFP:

Continued violence, paramilitary activity and associated criminal acts remain a key obstacle to a lasting and durable peace. But a senior administration official, speaking on condition he not be named, told AFP the United States is particularly unhappy with the continued IRA thuggery and gangsterism ... and that's the message thats being sent.

Keganasan yang berterusan, aktiviti paramilitari dan penglibatan di dalam aktiviti jenayah merupakan halangan besar ke arah mencapai kedamaian yang berpanjangan. Seorang jurucakap kanan pentadbiran (Bush) yang tidak mahu namanya disebut memberitahu AFP bahawa AS sungguh tidak berpuas hati dengan kegiatan GANSTERISME dan SAMSENG IRA, dan mesej ini telah pun disampaikan.

Demikianlah double standard pentadbiran Bush yang kononnya berlagak bagai Polis Dunia. Darah ditangan pejuang IRA barangkali tidak sama merah dengan darah yang kononnya ada ditangan para pejuang Islam. Terlalu perit dan berat bagi Bush mengiktiraf IRA sebagai gerakan pengganas, mengapa, kerana label pengganas itu bagi Bush dan kaum kerabatnya hanya sesuai untuk ditampalkan ke muka umat Islam sahaja!

No comments: