Thursday, July 08, 2004

Pirdaus dedah kes pelacuran "gay" di KL

Bekas Imam Masjid Negara Pirdaus Ismail yang sekarang ini EXCO Pergerakan Pemuda UMNO mendedahkan setelah turun ke padang di KL beliau dapati berleluasanya remaja lelaki Melayu menawarkan khidmat seks untuk golongan "gay".(Utusan Msia 8 Julai pg. 9)

Terperanjat sungguh bekas Pak Imam tengok keberanian anak-anak Melayu alaf baru ni. Alahai Pirdaus kata M.Nasir LIHAT DUNIA DENGAN MATA BURUNG JANGAN LIHAT DARI BAWAH TEMPURUNG. Kenapa Pirdaus tak singgah sekali ke Sun Complex, Choo Cheng Khay, Jalan Alor, Lorong Haji Taib.....dan banyak lagi, bersepah anak-anak Melayu wahai Pak Imam. Jangan lupa yang dah jadi GRO (kata kawan Pak Imam juga kononnya ada 13,000 mek kelantan jadi GRO kat KL!)Yang pondan dan macam-macam lagi.

Pirdaus dalam laporan akhbar tersebut marah-marah kepada JAWI (Jabatan Agama Wilayah). JAWI dan JAIS sebenarnya tak mampu buat kerja....tambahan pula ada tempat-tempat tak boleh masuk, silap-silap kena pecat. Mufti pun boleh kena pecat inikan pula pegawai cabok, tak ingat kes di The Ship Damansara Utama dan kes ratu cantik Melayu dulu?

Hakikatnya ia berleluasa bukan kerana kurang penguatkuasa tapi kuasa yang ada terlalu tumpul dan rapuh. Kesungguhan tiada, tutup satu lobang buka beratus yang lain, macam mana?

Orang Melayu dah hilang maruah dan kehebatannya kerana pemimpin Melayu sendiri tidak meletakkan agama sebagai agenda utama, sekadar sampingan bila boleh menguntungkan, itu sahajalah. Berani buat berani tanggung.

Bak kata pepatah APA YANG DISEMAI ITULAH YANG DITUAI, jangan-jangan Pirdaus baru tersedar, tersalah masuk kompeni kot?!



No comments: