Friday, July 30, 2004

Dari E-Group

(saya terbitkan jawapan saya kepada seorang sahabat yang memberi komen isu Tuan Guru - untuk dikongsi bersama)

Yang sahihnya kenyataan Tuan Guru mengandungi dua intipati. Yang pertama mengucapkan terima kasih kepada semua pihak termasuk PM, TPM, kerajaan pusat, Tuanku Sultan dan lain-lain yang telah memberikan bantuan kepada beliau semasa sakit.

Dan keduanya menyuarakan hasrat agar Dato Seri Anwar juga diberikan layanan sama.

Yang pertama disiarkan sepenuhnya oleh akhbar-akhbar manakala yang kedua cuma di "carry" oleh Harakah.

Bagi saya tidak salah Tok Guru mengucapkan terima kasih sedemikian rupa, tak mengapalah kalau Umno mahu "capitalise" isu yang namun yang tentunya Tok Guru telah menerima publisiti yang meluas yang bagi saya adalah sesuatu yang positif bagi PAS. Ucapan terima kasih Tok Guru sebagaimana ucapan minta maaf kepada rakyat semasa PRU ke 11 lalu saya yakin terbit dari keikhlasan hati seorang ulamak dan pemimpin contoh.

Darihal mengapa akhbar perdana tidak memuatkan isu yang kedua - biasalah kita tahu sikap mereka sekurang-kurangnya Tok Guru telah menyuarakan pandangan dan biar pun digelapkan namun "highlight" dari Harakah dapat mengambarkan betapa "freedom of the press" masih nazak di Malaysia.
 
ROSLAN SMS
 
jihad ikhlas wrote:

Nik Aziz minta Anwar diberi layanan perubatan seperti dinikmatinya
 Adakah BA akan tertipu lagi dengan sandiwara DollahBadawi ?


Media Massa UMNO menghebohkan kununnya Nik Aziz tersangat terhutang budi dan berterima kasih kepadalayanan baik PM dan kerajaan semasa beliau sakit.

Ini hanyalah satu lagi putar-belit puak penipu UMNO.Tujuannya tidak lain, agar dunia terlupa siksaan dankejahatan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Penipuan Mahajahat Pilihanraya ke 11 seperti tidakpernah terjadi.UMNO/BN kini seperti Parti Malaikat yang tidak pernahmenipu dan menindas.

Sebagaimana kata Mamakanda Mahathir ...... MelayuMudah Lupa dan Khayal dalam Syok Sendiri.



No comments: