Friday, October 02, 2015

Demi al Aqsa jumpa anda di Masjid Jamek hari ini

Acapkali bila terpapar gambar penindasan ke atas penduduk Islam Palestin oleh regim haram zionis Israel kita di rumah menggeleng kepala dan mengurut dada.

Saudara-saudara kita disepak, diterajang, dipukul, ditahan, dipenjarakan dan ada yang syahid, tua mahupun muda angkara keganasan menggila regim yang dilaknat Allah swt itu. Kita tontoton dengan hiba dalam keselesaan rumah masing-masing.

Bukan kita tidak prihatin. Kita sedar bumi Palestin khasnya Masjid al Aqsa di Baitul Maqdis adalah merupakan tempat suci ketiga umat Islam selepas Masjidil Haram dan Masjid Nabawi, hari ini dijajah Israel. Bumi Palestin, bumi para anbiya menjadi bumi yang diperkosa sesuka nafsu bangsa pembunuh para nabi ini iaitu Zionis Israel.

Apa yang boleh kita lakukan di sini?

Berdoa dan hulurkanlah sumbangan kewangan dan material.

Sementara itu hari ini, ayuh kita turun beramai-ramai bersama PAS dan NGO-NGO Islam yang lain. Solat Jumaat di Masjid Jamek Kuala Lumpur di Jalan Tun Perak dan kemudiannya berhimpun menyatakan solidariti kita bersama saudara-saudara Islam kita di sana.

Kita ikuti dan dengar pesanan pimpinan gerakan Islam kita.

Anda di KL, jangan sekadar selesa menggeleng kepala dan mengurut dada, ketepikan perbezaan politik dan fahaman kita, demi Palestin demi Al Aqsa ayuh kita turun beramai-ramai.

Jumpa anda di sana!!!



No comments: