Saturday, March 17, 2007

Percayalah hubungan Najib dan Dollah baik

Sekali lagi dalam tempuh tidak sampai seminggu TPM Najib Tun Razak terpaksa membuat kenyataan bahawa cakap-cakap yang kononnya terdapat hubungan tidak baik antara beliau dengan PM Dollah Badawi sebagai tidak berasas.

Di Pekan, Pahang BERNAMA melaporkan sebentar tadi bahawa:

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyangkal desas-desus di Internet bahawa hubungan beliau dengan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak begitu baik.

Sambil menyifatkan desas-desus berkenaan sebagai satu dongengan, beliau berkata hubungan beliau dengan Perdana Menteri begitu erat serta kukuh dalam memacu pembangunan negara.Saya sebagai orang nombor dua dalam negara sentiasa berusaha membantu Perdana Menteri dalam urusan pentadbiran dan sebagainya bagi kepentingan negara.Jangan dengarlah cerita-cerita dalam Internet, ini semua cerita dongeng

Sebelum ini Najib pernah berkata:

Kalau anda suka mendengar berita dari internet anda akan jadi gila.

Penafian Najib ini mengingatkan saya ketegangan yang tercetus antara bekas PM Tun Dr Mahathir dan bekas TPM Anwar Ibrahim ditahun 1998 dahulu, sebelum pemecatan DSAI. DSAI yang ketika itu TPM berkata:

These rumors [have been] going on for some time. I dont know whether this is good news or disappointing, but there is no basis [for them].



Apakah kesudahan kisah Najib ini? Kebetulan beberapa hari lalu DSAI dan Dr Hasan Ali telah hadir berceramah di Pekan, kawasan parlimen Najib. Jelas Najib tidak senang hati dengan kehadiran tokoh-tokoh pembangkang itu apabila BERNAMA melaporkan:

Beliau (Najib) juga berkata tindakan segelintir pihak yang mengadakan ceramah untuk memburuk-burukkannya termasuk di kawasan Pekan merupakan satu tindakan bagi meracuni fikiran masyarakat.Kita jangan cepat melatah, kita berpegang kepada kebenaran dan prinsip, yang penting kita faham, kenal dan tahu siapa yang akan membantu kita, katanya.

Orang Melayu kaya dengan pepatah dan bidalan, dan salah satu yang barangkali berhubung dengan isu ini:

Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang (kecuali digoyangkan oleh orang gila).

No comments: