Thursday, September 30, 2004

Isu tabung haji

ISU TABUNG HAJI: JANGAN KITA DITIDURKAN

Pada 12 September lalu saya menulis berkenaan skandal Tabung Haji di bawah tajuk DUIT TABUNG HAJI DISELEWENG LAGI. Ianya ulasan berkenaan tajuk MINGGUAN MALAYSIA yang berbunyi:

Labur 436 juta beli 2 bangunan yang dinilai cuma RM267 juta. Tabung Haji bayar lebih.

MM sebenarnya memetik Laporan Ketua Audit Negara untuk badan-badan berkanun Persekutuan 2003 yang telah dibentangkan di Dewan Rakyat.

Dalam tulisan saya saya merayu agar ahli-ahli Parlimen khususnya dari PAS yang menerima laporan tersebut agar membuat laporan BPR dan Polis bagi mengheret petualang yang bertanggungjawab ke pengadilan. Namun hampir 2 minggu berlalu, semua pakat senyap. Ahli Parlimen PAS dan pembangkang senyap, Harakah pun senyap semua pakat senyap.

Adalah pihak pengurusan Tabung Haji membuat kenyataan menyatakan isu tersebut berlaku semasa pengurusan lama, barangkali lantaran penjelasan tersebut maka yang lain pakat senyap. Sebenarnya pengurusan lama ataupun pengurusan baru pronsip akauntabiliti perlu ditanggung. Jika ada penyelewengan perlu pihak terbabit diseret untuk dihakimi.

Hari ini menurut laporan Buletin Utama TV3 GPMS diketuai Presidennya telah membuat laporan Polis dan BPR berkenaan isu ini.

Hai Pemuda PAS tidur kah?!!

No comments: