Tuesday, January 02, 2007

Kembalilah kepada Islam yang sebenar

Utusan Malaysia hari ini melaporkan yang sambutan tahun baru 2007 bagi Umno bahagian Pandan, Selangor pada tahun ini berbeza iaitu tanpa acara hiburan. Syabas diucapkan.

Menurut Ketua Umno bahagian tersebut aturcara sambutan dipenuhi dengan program-program keagamaan. Antaranya bacan ayat-ayat suci al Quran yang telah disampaikan kalangan pimpinan bahagian termasuklah Setiausaha bahagian, Pengerusi Biro Agama bahagian dan Ketua Puteri bahagian iaitu Zahida Zarik Khan.

Alhamdulillah mudah-mudahan seluruh Umno bahagian berbuat demikian pada tahun hadapan nanti.

Cuma saya rasa barangkali Pengerusi Biro Agama Umno bahagian perlulah memperbetulkan (bukan bacaan tetapi) pakaian Ketua Puteri itu yang agak tidak cocok dengan majlis tambahan membaca al Quran pula. (Malah dalam akhbar yang sama, terdapat gambar Ketua Puteri berkenaan turut membantu melapah daging korban di perkarangan bangunan Umno bahagian, kali ini dengan pakaian yang sama dengan ahli-ahli Umno (lelaki) yang lain)

(saya tidak dapat uploadkan gambar berkenaan hari ini, kerana penyakit talian internet masih belum kebah lagi, esok insyallah)

Marilah kita kembali kepada Islam yang sebenar-benarnya, insyallah.

No comments: