Monday, January 22, 2007

Anak Johor berkempen di Raub
Negeri sendiri ditimpa musibah

Cuba kita perhatikan betapa bersemangatnya petugas Puteri Umno dari Johor ini. Walaupun pusat gerakan mereka iaitu Rumah Umno Johor di Batu Talam, Raub, dilanda banjir namun beliau masih bersemangat bertaut pada panji-panji dacing BN.

Ada orang berkata secara berseloroh bahawa banjir Johor ini nampaknya menghantui orang-orang Umno sehingga walaupun mereka berada jauh di Raub, Pahang, malapetak ini turut menjejaki mereka.


Apa pun bagi saya, tak tahulah si puteri ini berasal dari mana di Johor, tetapi alangkah baik dalam keadaan negerinya sendiri turut digenangi air, para sukarelawan berpusu-pusu turun ke negerinya untuk membantu anak-anak negeri, alangkah baiknya beliau dan rakan-rakannya itu berada di Johor menghulurkan bantuan di sana.

Tak perlulah berkampung di Batu Talam, yang melawan calon BN cuma seorang calon Bebas yang terlalu kecil (jentera pun tak ada) yang saya yakin jentera BN Raub dan Pahang sudah terlalu besar dan mampu berhadapan dengannya.

Kasihan negeri sendiri dilanda musibah tetapi anak-anak Johor ini lebih berminat berkempen untuk mengalahkan seekor anak kancil sedangkan mereka gajah jantan yang perkasa!

No comments: