Friday, April 03, 2009

Najib sah PM ke 6 Malaysia

Sah sekarang kita menerima Perdana Menteri baru yang ke 6 sejak Malaysia Merdeka 1957. Walaupun ramai yang menaruh harapan agar beliau “dibersihkan” terlebih dahulu sebelum dilantik, namun nampaknya tekanan dari pihak beliau lebih kuat dan bertenaga.

Apa pun kita mengharapkan beliau akan menjadi Perdana Menteri yang lebih baik dari PM-PM sebelumnya. Satukan negara dan rakyat, hapuskan permusuhan dan sengketa, amalkan ketelusan dan urustadbir yang baik, segar-bugarkan demokrasi dan kembalikan sepenuhnya hak asasi rakyat. Hapuskan kemiskinan, agihkan kekayaan Negara secara adil dan setimpal dan sebagai seorang Islam jelmakan kepimpinan, kehidupan dan keperibadian Muslim yang unggul.

Mampukah Najib melakukan semua ini?

Sebaliknya jika beliau memilih untuk berganjak ke belakang, memperkosa dan menodai segala harapan dan hajat rakyat ini, beliau tidak akan lebih baik dari Dollah Badawi, malah tidak mustahil pada pilihan raya umum ke 13 nanti, beliau akan jatuh dalam sejarah sebagai PM Umno yang terakhir!

Selamat menjalankan tugas dan memikul Najib dan selamat jalan Dollah.

2 comments:

Anonymous said...

sama-samalah kita tunggu adakah mr.clean atau mr.dirty akan jadi....kah..kah

lihatlah disini
http://chepirate.blogspot.com/

Anonymous said...

Yang dah pergi tu biarlah dia pergi. Tak molek kalau kita masih mengata. Mungkin di sini sana terdapat beberapa kesilapan. Manusia bukan sempurna.

Bagilah dia peluang bermain dengan cucu pulak.