Wednesday, November 23, 2005

Annuar Musa: PAS kotor Umno bersih

Annuar Musa dilaporkan berkata bahawa PAS yang terdesak mahu menang dalam PR Kecil DUN Pengakalan Pasir telah mula menggunakan pelbagai taktik kotor. Antara taktik kotor tersebut kononnya adalah:

Menelefon penduduk dengan menyamar sebagai ahli Puteri Umno

Menyibarkan maklumat palsu kononnya ahli Umno beramai-ramai meninggalkan Umno menyertai PAS

Menyebarkan risalah dan khidmat pesanan ringkas (SMS) bagi menyerang peribadi pemimpin UMNO

Mengugut pengundi Cina di Pengkalan Pasir dengan mendakwa jika parti itu kalah, kerajaan negeri akan bertindak menaikkan cukai dan memperketatkan pengeluaran lesen perniagaan.

Jahat sungguh PAS Kelantan nampaknya kalau kita percayalah bulat-bulat tuduhan Annuar itu. Rupanya belum pun selesai isu siapa yang bertanggungjawab mencetuskan isu letak jawatan ADUN Umno Kelantan, Annuar cepat-capat cari modal baru untuk mengalihkan pandangan orang-ramai. Licik sungguh Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan ini.

Sekadar untuk rekod, saya ada mencatitkan dalam BLOG ini beberapa taktik yang digunakan oleh pimpinan Umno tertinggi di Kelantan, sebelum tuduh orang lain Annuar sepatutnya menyuluh ke dalam bajunya sendiri.

Bukankah Najib Tun Razak, Timbalan Presiden Umno yang baru-baru ini menaburkan berbagai janji manis berbau rasuah politik kepada pengundi Pengkalan Pasir, antaranya Universiti baru, kemewahan, kemajuan, kesenangan dan berbagai lagi.

Bukankah Hishamuddin Tun Hussien, Ketua Pemuda Umno yang baru-baru ini mengugut guru-guru di Pengkalan Pasir agar berhenti sahaja dari profesion masing-masing jika tidak mengundi dan menyokongBN

Tiba-tiba PAS yang dikatakan lemah dan serba kekurangan itu pula dikatakan jahat.

Tanyalah Tengku Razaleigh Hamzah, Ketua Umno Gua Musang, siapakah yang telah menggunakan kempen gambar Ku Li mengenakan tenggolok SALIB semasa PRU 1990, taktik kempen terkotor abad tersebut, jika tidak Umno!

Relaxlah Annuar, kita lawan sama-sama kita ikut lunas demokrasi. Jangan guna pengundi hantu, jangan eksploitasi media saluran perdana (TV, akhbar dan radio), jangan tabur wang ringgit untuk memancing pengundi yang tidak berdosa, jangan gula-gulakan rakyat dengan janji pembangunan. Jangan lakukan semua kemungkaran ini barulah boleh nak katakan Umno tu bersih dan PAS kotor. Tetapi selagi amalan-amalan yang disebutkan tadi terus digunakan, terus menjadi agenda utama kempen Umno, janga tepi kain sendiri sahajalah!

No comments: