Wednesday, September 24, 2008



Hari ini kita telah berpuasa 24 hari dalam bulan Ramadhan, bermakna tinggal tidak sampai seminggu untuk kita mengejar berbagai ganjaran yang dijanjikan oleh Allah swt. Ini juga bermakna yang Syawal yang dimulakan dengan Hari Raya Eidul Fitri semakin menghampiri kita. Saya terus menerima ucapan salam Eidul Fitri dari para pengunjung dan pembaca blog ini. Antaranya:

Selamat Hari Raya diucapkan kepada saudara dan keluarga. Teruskan kejujuran dalam penulisan anda demi kekuatan jemaah Islam yang tercinta ini. Ir Azhan

Juga dari Puan Kartini yang berbunyi:

assalamu'alaikum wbt sempena Syawal yang akan menjelang tiba bbrp hari lagi, salam eidulfitri buat sdr roslan sekeluarga. semoga Syawal kali ini dihidupkan dengan tasbih, tahmid dan takbir dgn sebyk2nya. semoga golongan penulis spt saudara turut mempersiapkan diri bagi menjadi sebahagian daripada mereka yang akan menjadi pelapor benar kpd kerajaan Pakatan Rakyat yang akan dibentuk tidak lama lagi. TAKBIR!!!

Sementara seorang rakan blogger, Sdr Zulfadli menulis:

Salam Ramadhan,
Dikesempatan ini ana ingin mengucapkan Selamat Hari Raya kepada Bonda tersayang dan keluarga yang berada di Kelantan, saff kepimpinan jemaah Islam PAS khususnya kepada TG Haji Hadi dan TG Nik Aziz, sahabat-sahabat seperjuangan, rakan-rakan sekerja juga seluruh muslimin dan muslimat. Tidak lupa kepada empunya blog, Kakanda Roslan SMS. Selamat Hari Raya 'Idulfitri dan maaf zahir batin.Jemput datang rumah.

Ikhlas dari,Zulfadli IbrahimSeri Kembangan

http://www.ibnuqalil.blogspot.com/

Sahabat saya Sdr Zaisham pula menukilkan:

Salam ...

Semoga memperoleh ketaqwaan dalam mencari keredhaan ALLAH SWT..
SELAMAT HARI RAYA EIDUL FITRI.. MAAF ZAHIR & BATIN

Zaisham Shah Bhari
Kolej Komuniti Sungai Petani,

Seorang lagi sahabat seperjuangan Sdr Razali menulis:

Assalamualaikum wrbth.

Semoga saudara tetap mantap dalam menegakkan kebenaran dan teruskan pena jihad anda untuk kebaikan manusia sejagat. Hari Raya lambang kebebasan dari kongkongan penindasan dan kezaliman di atas insan. Mudah-mudahan Ramadhan telah merencana dan merangka modul latihan terbaik ke arah menegakkan makruf dan mencegah munkar.

Razali Tumirin & keluarga

Akhirnya seorang anak muda anak Terengganu diperantauan merakamkan:

Assalamualaikum

Buat Abang Roslan saya doakan supaya tetap dalam perjuangan mendaulatkan Islam.Saya ingin mengucapkan selamat hari raya buat umi dan abah di Dungun, mohon ampun dan maaf dari anakdamu di perantauan ini.

HAJAR ASQALANI




Saya turut menumpang gembira apabila menerima perutusan salam Eidul Fitri dari seorang pemimpin yang saya segani iaitu YAB Dato MB Selangor, Tan Sri Dato Abd Khalid Ibrahim. Dalam sibuk beliau mentadbir negeri, sudi juga beliau mengirimkan ucapan salam Eidul Fitri buat seorang kawan lama:

Saya dan isteri, dengan tulus dan ikhlas, mengucapkan ‘Selamat Hari Raya Aidilfitri – Maaf Zahir dan Batin’ kepada seluruh rakyat Negeri Selangor dan penduduk Malaysia yang beragama Islam.

Saya menyeru kepada semua rakyat yang bukan beragama Islam supaya sama-sama menyambut perayaan ini dengan berkunjung ke rumah jiran dan rakan yang beragama Islam untuk menikmati juadah sambil bermaaf-maafan sebagai tanda mengeratkan lagi perpaduan yang sedia terjalin sekian lama.

Di samping itu, marilah kita sama-sama berdoa dan berusaha agar kita sentiasa hidup dalam suasana muhibah, aman damai dan sejahtera di negara yang tercinta ini.

Terima kasih.

Ikhlas daripada;


Tan Sri Dato’ Abdul Khalid bin Ibrahim
1 Syawal 1429 H; 1 Oktober 2008.





Dan kepada anda yang berhajat untuk berkongsi salam Eidul Fitri masing-masing di sini, silalah kirimkan ucapan masing-masing ke:

roslan _ s@ yahoo.com

Sekian salam persaudaraan.

No comments: