Tuesday, February 14, 2006

Rafidah kekal bersemayam di bawah dagu Pak Lah

Ilham yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Rakyat yang terpaksa menunggu sekian lama melayan tibanya ilham Dollah Badawi itu akhirnya dikejutkan dengan pengumuman dari PM jam 2.45 tadi.



Terkejut bukan kerana susunan kabinet baru, tetapi terkejut dan tergamam kerana yang dijangka dan disangka tidak menjadi. Terkejut dan tergamam kerana semakin kalut dan celaru nampaknya teraju negara di bawah Dollah Badawi.

Tanyalah siapa pun, casualty ataupun mangsa utama yang dijangka rebah ke bumi adalah tidak lain dan tidak bukan Menteri Perdagangan Antarabangsa, Rafidah Aziz yang juga Ketua Wanita Umno.

Dunia melihat kekalutan yang dicetuskan oleh Rafidah, bekas PM mendedahkan secara terbuka skandal yang melibatkan beliau, perhimpunan agung Umno membogelkan beliau tanpa segan-silu lagi, nasib Rafidah kelihaatn sudah hampir menyembam ke bumi.

Rupanya tidak. Dollah tidak bersependapat dengan rakyat. Walaupun kain kotor Rafidah yang hanyir dan hapak itu dicuci di depan mata dunia namun bagi Dollah, Rafidah masih berguna baginya dan perlu dikekalkan.

Rafidahlah satu-satu menteri dan pemimpin Umno yang Dollah boleh gunakan untuk kepentingannya. Biarlah Mahahtir membenci Rafidah, biarlah Najib membenci Rafidah, biarlah Hishamuddin membenci Rafidah, bagi Dollah musuh Rafidah adalah musuh beliau juga, maka walaupun bergelumang kekalutan namun Rafidah boleh diguna untuk sutvival politik beliau dan menantu beliau. Lalu biarlah Rafidah kekal.

Lagi pun bukankah Rafidah Ketua Pergerakan Wanita Umno. Wanita mewakili lebih separuh dari keahlian Umno. Kekuatan ini Dollah perlukan, lalu Rafidah perlu sangat dikekalkan.

Biarlah Zainuddin Maidin orang Mahathir itu naik, biarlah Rengku Adnan juga orang kuat Mahahtir itu naik, biarlah Affandi Norawi yang pernah dilantik Mahathir juga naik asalakan Dollah ada Rafidah.

Lepas ni kita akan lihat Rafidah dan Dollah bergandingan memacu politik negara, memacu politik Umno demi agama, bangsa dan negara.

Demikianlah rombakan kabinet Dollah, demikianlah terselamatnya Rafidah dari tali gantung, demikianlah Umno dulu, kini dan selamanya.

No comments: