Sunday, September 25, 2005

About turn Ketua Pemuda Umno

Dalam isu kerajaan negeri PAS Kelantan mengundang Mawi ke Kota Bharu, banyak pihak yang telah memberi galakkan dan dorongan, tidak kurang juga yang membantah dan meyerang.

Antara yang terawal menyerang adalah Hishamuddin Tun Hussien Ketua Pemuda Umno pada 21 Ogos lalu. BLOG ini pernah melaporkan kenyataan beliau ketika itu:


Pas tidak konsisten. Saya harap, orang ramai boleh menilai bahawa perjuangan mereka boleh berubah-ubah. Mereka akan melakukan apa sahaja untuk mendapatkan sokongan.

Parti Pas disifatkan semakin tertekan apabila sanggup menjemput juara Akademi Fantasia 3 (AF3), Asmawi Ani atau Mawi untuk mengadakan persembahan di KelantanKetua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, tindakan Pas itu adalah bukti jelas bahawa parti pembangkang tersebut hipokrit dan tidak konsisten dalam perjuangan mereka.

Kata-katanya pedas, kesat dan berbisa. Tiada ruang langsung untuk belas kasihan tambahan apabila mengecop pula PAS sebagai hipokrit.

Kini tinggal beberapa hari lagi Mawi akan ke sana. Perkembangan sekeliling khususnya dikalangan masyarakat ramai nampaknya cenderung kepada pendekatan baru PAS dan keupayaannya untuk memperkenalkan hiburan alternatif yang menepati syarak.

Lalu rupa-rupanya terserlah yang sebenarnya tidak konsisten adalah sipenuduh dan bukannya yang tertuduh.

Mingguan Malaysia hari ini melaporkan:

Secara peribadi beliau (Hishamuddin) melihat usaha PAS itu satu PERKEMBANGAN BAIK kerana dapat membantu mengatasi gejala sosial dikalangan remaja.

Satu hari PAS dilihat sebagai hipokrit dan bersedia melakukan apa sahaja untuk mendapatkan sokongan. Dan pada satu ketika yang lain PAS dilihat membawa perkembangan yang baik.

Apa pun terima kasihlah Hishamuddin. Ternyata PAS melakukan semua ini demi untuk mendekati golongan remaja dan memandu mereka ke arah kebaikan berdasarkan acuan Islam.

Sama-samalah kita sokong yang baik dan sama-samalah kita tolak yang mungkar.

Sebagaimana kata Hishamuddin lagi:

Walaupun bertentangan idea berpoltik tetapi Umno dan PAS mempunyai tanggungjawab dalam memperjuangkan kepentingan bangsa dan agama.

Macam tu kan baik dan berakhlak bunyinya Dato!

No comments: