Sunday, March 03, 2013

Insiden Sabah: orang politik berhati2 (3/3/13)


Saya begitu tersentuh membaca posting berikut dalam facebook yang dikirim oleh kawan baik saya dari Sabah:
sandiwara kerajaan atau bukan,yg nyata my brother dr VAT 69 sedang berjuang demi mempertahankan tanah air kita.i pray n hope u can come back to us alive.i want the whole world know the face of my brother.rupa insan yg bertarung nyawa demi negara.jangan dulu hina pasukan keselamatan kita.pray for them..khas utk Janarih Matusin,VAT 69 (2 dari kanan).

Saya baca lebih 137 komen yang diterima serta maklum akan 535 likes.
Antara mesej yang boleh saya muatkan di sini:

Bryan Hertt God blss all Our warrior.. Ur are not alone someone is behind u...Yesterday at 3:45pm via mobile · Like · 2..
Wester Boy D Harap smuanya slmt Yesterday at 4:08pm via mobile · Like · 1..

Lee Jimmy Nam Sing May god be with those who risk they life to protect our homeland.Yesterday at 4:14pm via mobile · Like · 3..
James Jim semoga anda d lindungi oleh yg maha kuasa...amen..Yesterday at 4:30pm · Like · 2..

Adriel Sev Semoga janarih matusin dan semua yg terlibat dalam menjaga keselamatan negara khususnya yg sedang menjalankan tugas murni mereka d lahad datu dilindungi tuhan yg maha kuasa...amen.Yesterday at 4:40pm · Like · 5..
Sharon Dale tahniah kenedy kerana mempunyai seorang wira dlm kluarga..semoga mereka selamat kembali...23 hours ago · Like · 2..

Petra Refflesia Duraman ORANG SABAH BAH.... DORANG TAU JUGA TU.... TUHAN BERSAMA KALIAN DEMI NEGARA........22 hours ago · Like · 2..
Jim Jemok tahniah atas pengorbanan saudara kami ini..siapa pun kita, kita sama2 doakan keselamatan dan kejayaan mereka.21 hours ago · Like · 2..

Rio Riera tu dia org kita...salute...21 hours ago · Like · 1..
Pendita Sepi Tahniah kenedy Ada jg wira dlm keluarga mu..,bt janarih..,slmt berjuang..,dia kami sentiasa bersama kalian..,slmt berjuang Dan selamat kembali....,ingat sumpah 10 jari perajurit yg kita pegang 20 hours ago · Like · 2..

Mohd Nor Wahab Ujang teruskan perjuangan,,,kami salute anda,,,,,,20 hours ago · Like · 2..
Najmi Oxff harap pulang dgn selamat.. hapuskan pencacai tu semua jgn bagi tinggal sorang pun 20 hours ago · Like · 1..

Loli Ptr god bless u dear friend....20 hours ago · Like · 1..
Pearl Green God bless semoga tuhan menyebelahi kamu demi keamanan .......19 hours ago via mobile · Like · 1..

Tinah Bulun walaupn prbezaan agama dan bangsa...doa kmi sentiasa mgiringi wira2 yg sdg bjuang brgadai nyawa tuk ksejthran negeri kita...
Politik-politik juga tetapi dalam insiden ini diharap orang-orang politik berhati-hati apabila mengeluarkan kenyataan. Sekarang ini demi keselematan tanahair kita semua seharusnya bersatu dan memberikan sokongan dan doa kepada pasukan keselamatan kita. Semua mereka di sana demi keselamatan kita semua.

Walaupun dalam PRU ke 13 ini saya mahu lihat PR menang tetapi dalam kes ini saya harap YB yang terlibat mengeluarkan kenyataan “sandiwara” itu menarik balik kenyataannya dan memohon maaf. Berdasarkan posting di atas ternyata rakyat Sabah tidak senang dengan kenyataan anda itu.

2 comments:

Anonymous said...

Insiden ini bukan utk mencari salah tapi penyelesaian.
Al-Fatihah & Takziah kepada ahli keluarga mangsa. Ya Allah permudahkan & selamatkan kami & bumi Malaysia, Amin

hemisfera said...

Sudah ada sebarang kenyataan kah dari pihak yang mungkin atau tidak mengeluarkan kenyataan yang semua ini adalah semata2 sandiwara?