Monday, September 14, 2009

Semalam disanjung hari ini dipancung

Saya semalam membaca laporan darihal kritikan para perwakilan MIC dalam perhimpunan agung parti kaum India itu terhadap bekas PM Tun Dr Mahathir yang dituduh cuba mencampuri urusan parti berkenaan serta menjatuhkan maruah Presiden mereka Samy Vellu. Tun sebelumnya telah menyatakan sokongannya terhadap kem yang menentang kem Samy. (Kem Samy akhirnya menang besar dalam pemilihan Sabtu lepas).

Dalam Utusan Malaysia hari ini rupa-rupanya dilaporkan yang dalam kemarahan para perwakilan itu ada yang mencadangkan agar potret gambar Tun dikalungkan dengan kalungan selipar! Pimpinan Umno dalam Utusan hari ini menyelar tindakan biadap para perwakilan itu terhadap bekas Presiden kesayangan mereka.

Bayangkan beberapa tahun lalu ketika beliau PM, Tun dijulang dan diasanjung bukannya oleh kalangan Umno malah termasuklah Samy dan pimpinan serta ahli-ahli MIC. Tetapi hari ini apabila tiada lagi kuasa, manusia yang mereka julang dan sanjuung itu diterajang dan diperlakukan bagai sampah. Kasihan Tun.

Memang dengan takdir Allah swt hari ini kita berkesempatan dipertonton banyak perkara yang satu ketika dahulu tidak terbayang oleh benak kepala kita. Terbayangkah anda yang kerajaan BN/Umno Selangor yang menongkat langit itu boleh jatuh berkecai? Dan hari ini juga Dr Khir Toyo dilaporkan disoal-siasat lebih 6 jam oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia SPRM! Oleh itu tidak hairan yang Tun yang satu ketika dahulu disanjung bagaikan Raja hari ini mahu dikalungkan dengan selipar...........rupanya bukan sahaja Melayu Tun, India pun sudah mudah lupa.........

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Tuab nanti tolong publish kan kisah Sahabat Rasullullah,Bilal Al Rabah. Kisah daripada mula Bilal mengucap Dua Klaimah Syahadah sehingga keakhir hayat beliau iaitu kepulangan beliau ke Mekah dan Azan terakhir yg dialunkan beliau.

Bilal adalah salah seorang sahabat rasullullah yg amat mencintai dan mengasihi Rasullullah.

wassalam