Friday, April 20, 2007

Belum jadi wakil Khir sudah tanya sumbangan Tan Sri

Kata Khir Toyo:

Kalau benar (Tan Sri Khalid) hendak bangunkan kampung sendiri, apa sebenarnya yang telah dia lakukan selama 20 tahun dulu, mana dia sekolah, mana dia masjid, mana dia surau yang telah didirikan selama ini?





Demikianlah tahap kemampuan soalan seorang yang bertaraf Menteri Besar Selangor. Mungkin beliau mengharapkan dengan peroalan begitu maka akan terpengaruhlah para pengundi Ijok khususnya para pengundi Melayu, lalu mereka semua akan mengundi K. Parthiban.

Persoalannya, Tan Sri Khalid sebelum ini bukan pun wakil rakyat apalagi MB seperti Khir. Beliau adalah bekas Ketua Pegawai Eksekutif PNB. Dan jika Khir mempertikaikan sumbangan Tan Sri selama 15 tahun lebih di PNB jelaslah Khir seorang MB yang buta kerana gagal melihat pencapaian besar PNB di bawah Tan Sri yang bukan sekadar dirasai nikmatnya oleh para penduduk Ijok, Kuala Selangor dan Selangor malah seluruh negara lebih-lebih lagi ahli-ahli Umno dan BN.

Khir juga pasti merasai nikmat itu kerana takkanlah MB tidak melabur dalam ASN atau ASB atau kedua-duanya? (Amanah Saham Selangor semasa ditangan Khir telah lingkup dan ditutup begitu sahaja).

Orang Ijok juga boleh bertanya apakah sumbangan K. Parthiban kepada mereka? Malah sumbangan mendiang K. Sivalingma pun boleh dipertikaikan. Apakah masjid dan surau di Ijok dibina oleh Sivalingam?

Yang penting bagi rakyat di Ijok adalah nasib dan kebajikan mereka. Mereka mahu suara mereka didengari, bukan hanya didengar semasa musim pilihanraya atau pilihanraya kecil, selepas itu batang hidung wakilnya pun tak nampak. Mereka mengharapkan Umno untuk mebawa tuntutan mereka itu tetapi jelas Umno tidak berdaya dan mampu, dan kini Tan Sri muncul untuk menawarkan khidmat, mengapa harus mereka menolak beliau!

Ikuti video kenyataan Khir ini serta respon dari Tan Sri di wtv8 http://wtv8.tv/

No comments: