Sunday, January 18, 2009

KT: Pabila datang pertolongan Allah dan kemenangan

Tak ada kata dan bahasa yang boleh membayangkan betapa gembira bercampur sebak hati ini apabila menerima berita kemenangan calon PAS di Kuala Terengganu semalam. Saya percaya inilah juga perasaan semua pihak yang terlibat samada secara langsung atau tidak langsung dalam memenangkan PAS dan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil ini.







Sesungguhnya kemenangan ini sangat manis dan bermakna dalam perjuangan PAS. Manis kerana setelah melalui pahit-getir, penat-jerih perjuangan Allah redha dan menganugerahkan kemenangan ini. Bermakna kerana kemenangan ini adalah “signal” bahawa Umno dan BN semakin tidak relevan dan PAS serta PR semakin senang dan tenang diterima oleh rakyat.

Bertasbihlah kita dan mengucap syukur ke hadrat Allah swt, kerana Dia dan hanya Dia yang memberikan kemenangan ini kepada kita. Dalam suasana ini juga masa yang paling ideal untuk kita bertaubat dan kembali kepangkuan Nya. Kita manusia mungkin silap, mungkin salah perhitungan, mungkin lalai dan terlupa, kemenangan ini seharusnya menginsafkan kita dan ayuh kembali bernaung di bawah kebesaran Nya.

Di Kuala Terengganu saya melihat wajah-wajah ikhlas dan bersemangat, bekerja untuk memenangkan perjuangan ini. Saya melihat sukarelawan PAS dari segenap pelusuk negara, ada yang saya kenal dan ramai yang tidak saya kenal, menginfaqkan diri untuk memenangkan PAS. Mereka tidak kisahkan dimana mereka akan tidur, dimana mereka akan makan-minum dan berihat, yang mereka tahu mahu turun membantu PAS sebolah mana kemampuan mereka.

Saya melihat anak-anak muda yang bersemangat, membawa bendera, mengenakan t shirt, menggagahkan diri dalam panas kerana mahu PAS menang, Saya melihat adik-adik dan kakak-kakak serta para ibu yang juga begitu, yang penting Hj Wahid Endut yang mewakili PAS mesti menang. Entah siapa yang mengeluarkan belanja buat mereka, tetapi pasti mereka berdikari dan tidak meminta-minta.

Begitu juga saya melihat rakan-rakan berbangsa Tionghua dan India dari luar dan dalam Terengganu berasak-asak kerana turut mahu memberi saham kepada kemenangan calon PAS. Para bloggers yang setia di belakang RPK contohnya bekerja sepanjang tempuh berkempen dengan belanja sendiri kerana mahukan kemenangan ini.

Lalu apabila Allah kurniakan pertolongan Nya semalam, saya merasakan mereka inilah yang sewajarnya diberikan tabik hormat oleh pimpinan PAS. Mereka yang namanya mungkin tidak dikenali, tetapi mereka mengenali PAS dan pimpinan PAS kekadang lebih dari sanak-saudara mereka sendiri. Mereka inilah ejen penyumbang kea rah kemenangan yang direncanakan oleh Allah swt ini.

Syabas dan terima kasih kepada semua. Kepada rakan-rakan dari PKR dan DAP, kepada semua. Memang kemenangan ini manis dan bermakna. Mari kita terus bekerja sehingga matlamat perjuangan sebenar kita tercapai, insyallah.

Benarlah firman Allah swt:

Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan (semasa engkau wahai Muhammad berjaya menguasai negeri Makkah).Dan engkau melihat manusia masuk dalam ugama Allah beramai-ramai,. Maka ucapkanlah tasbih dengan memuji Tuhanmu dan mintalah ampun kepadaNya, sesungguhnya Dia amat menerima taubat.

(An Nasr 1-3)


Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar!!!



(# Tidak lupa saya yakin penytertaan Kapt (B) Dato Zahar Hashim dan rakan-rakan serta lebih 100 orang ahli Umno di USJ1, Subang Jaya ke dalam PAS turut menyumbang serba –sedikit ke arah menyemarakkan kemenangan ini, terima kasih)

1 comment:

Anonymous said...

Allahu akbar, Allahu akbar, Allahu akbar!!!

Jazakumullah Khairan Khatira, kepada semua petugas2 yang telah berkorban jiwa dan raga untuk kempen PAS sepanjang PRK KT. Hanya Allah yang hanya mampu membalas segalanya.