Sunday, October 03, 2004

Husam letak jawatan

HUSAM LETAK JAWATAN EXCO: NST SINGAPURA

Reme Ahmad dari NST Singapura melaporkan bahawa EXCO Kelantan Husam Musa yang juga AJK PAS Pusat telah meletakkan jawatannya sebagai EXCO. Laporan ini dipetik dan diulas oleh Raja Petra dalam Malaysia Today dan Jeff Ooi dalam Blog Screenshots.

HJ HUSAM MUSA TOKOH YANG DISEGANI KAWAN DAN LAWAN

Menurut laporan tersebut Husam mengambil tindakan demikian ekoran ketidakpuasan hati terhadap keputusan menawarkan konsesi balak kepada seorang pimpinan parti. Kata Reme Husam tidak berpuas hati lantaran prosedur yang sepatutnya digunakan telah tindak dipatuhi.

Namun kemudiannya dilaporkan hasil perundingan dengan pucuk pimpinan negeri beliau telaj menarik balik perletakkan jawatan tersebut.

Betuk ke berita ini? Betul ke ada pimpinan parti telah ditawarkan konsesi balak tanpa mengikut prosedur yang sepatutnya. Siapa tokoh parti berkenaan?

Yang jelasnya Kelantan perlu memenuhi expectation umat Islam Malaysia khususnya dalam mahu melihat pentadbiran Islam terlaksana dalam erti kata sebenar. Jika ada penyelwengan lekas-lekas ditangani agar tidak menjadi kudis buta.



No comments: