MB Selangor: Yang kera sumbang tetap sumbang..... (22/9/14)

Monday, September 22, 2014


Berita yang sedang hangat di “viral” kan di saat ini adalah darihal kemungkinan besar Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan ADUN Bukit Antarabangsa akan diangkat sebagai MB Selangor yang baru. Gambar beliau yang dikatakan sedang menjalani raptai di Balairong Istana turut di “viral” kan.
Jika benar bermakna esok Tuanku Sultan Selangor akan menerima mengadap Azmin dan dinobatkan sebagai Menteri Besar Selangor yang baru menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Jika benar saya ingin merakamkan tahnaih kepada Azmin yang sememangnya layak untuk jawatan berkenaan setelah sekian lama bertarung jatuh dan bangun dalam politik.
Saya percaya PAS juga akan menerima perlantikkan ini dengan hati yang terbuka kerana Tuan Guru Presiden PAS telah menyatakan bahawa siapa sahaja pilihan Tuanku Sultan akan diterima dan disokong oleh PAS dan malah Azminlah nama yang telah PAS cadangkan sejak awal-awal lagi.

Cuma yang akan menjadi bagaikan kera sumbang dalam hal ini adalah dua orang ADUN PAS yang terlebih pandai, yang menurut Presiden PAS:
“…….dua wakil rakyat yang sanggup menyeberang, yang jadi broker, yang jadi barua, semua ada.”

Jika Azmin yang dilantik menjadi MB, tidakkah menjadi “terlalu hebat” tindakan mereka itu??!!!
Kononnya untuk menyelematakan kerajaan PR, kononnya bagi mengelakkan Tan Sri Khalid dari merosakkan kerajaan dan negeri Selangor, kononnya untuk menyelamatkan Selangor dari dirampas Umno….. Kini Azmin bakal selamat menjadi MB lalu bijak dan terpujikah langkah mereka berdua itu?

Tahniah YB Azmin , dan yang kera sumbang tetap sumbang…..

1 comments:

Zaharudin Harun said...

Yg 2 org adun tu...kera sumbang yg gigi buruk dan busuk...terlanjak pandai konon. Terlalu memuja anwar hingga kan lupa pada tuan sendiri.selayak nya di pinggir aje org jenis ni