Thursday, December 18, 2008

Serahkanlah pada pimpinan




Akhbar The Star hari ini menyebut bahawa Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Hj Abd HAdi Awang menyatakan yang PAS akan mengambil kira pandangan semua pihak sebelum memilih calonnya yang terbaik untuk bertanding dalam pilihan raya kecil P36. parlimen Kuala Terengganu.

Dalam menterjemahkan semua pihak itulah maka Tuan Guru menyebut termasuklah pandangan bloggers, para pengkritik malah jika perlu surat-surat layang sekalipun. Itu bagi mengambarkan keluasan bidang dan skop yang diambil kira oleh PAS sebelum membuat keputusan yang sebegini penting. Tuan Guru menyebut parti akan meneliti pandangan terperinci dari cawangan-cawangan dan laporan pimpinan kawasan disamping mengambil kira sentimen para pengundi. Apa pun akhirnya keputusan muktamad adalah pada Majlis Syura Ulamak yang akan menyaring dan mengenal-pasti calon terbaik yang akan menjulang panji-panji PAS dalam medan pertempuran pilihan raya kecil itu nanti.

Sekaligus pengajarannya adalah: kita serahkanlah soal pemilihan calon ini pada kebijaksanaan dan bacaan politik mereka yang bertanggungjawab. Selaku jentera dan penyokong, tugas kita adalah memenangkan parti semasa pilihan raya kecil itu nanti. Kita akan menerima siapa sahaja calon parti yang diisytiharkan atas keputusan Majlis Syura, bagi PAS selaku jemaah Islam seperti biasa kita diajar bahawa pilihan raya ini laksana satu peperangan jihad, maka serahkanlah jiwa dan hartabenda kita untuk memastikan kemenangan Islam, kita akan bertempur dalam gelanggang pilihan raya seolah kita semua adalah calon belaka, yang menang nanti bukan calon tetapi insyallah Islam yang sama-sama kita julang.

2 comments:

Anonymous said...

siapa sja calon yg d pilih kami tetap terus berjuang bagi memenangkan calon PAS, TAKBIR!!

Bangi

Anonymous said...

org2 P36 kuale undilah pas, pangkah bulan. takbir3x.