Sunday, August 29, 2004

MB Pahang kelakar



MB Pahang Kelakar. Muktamar PAS Pusat kali ke 50 baru sahaja selesai siang tadi. Banyaklah isu yang telah dibahaskan dalam muktamar yang benar-benar mencerminkan ketelusan dan keterbukaan pimpinan parti tersebut.

Antara isu yang disentuh oleh para perwakilan adalah isu hiburan alternatif sebagai pilihan terhadap hiburan kontemporari yang sedang membuai selera muda-mudi kini. Hiburan alternatif yang dimaksudkan adalah hiburan yang tidak sekali-kali melanggar hukum dan peraturan syarak.

Rupanya isu ini turut menarik minat MB Pahang Adnan Yaakob. Ulasan beliau dimuatkan oleh Mingguan Malaysia di bawah tajuk:

Apa yang dibungkus terurai

Kata Adnan:

"Bukan sahaja Dewan Pemuda tetapi Dewan Muslimat juga bersetuju jika PAS menganjurkan konsert hiburan alternatif. Hari ini terbukti sekali lagi mereka(PAS) mengakui apa yang kita buat (konsert hiburan) selama ini betul"

Muktamar membincangkan konsert alternatif, Adnan samakan konsert hiburan bikinan beliau betul dan sama umpama konsert alternatif. Kuantan pernah jadi Tuan rumah konsert sureheboh TV3, yang majlis mufti fatwakan sebagai haram, takkanlah Adnan hendak samakan konsert alternatif yang dimaksudkan setaraf dengan konsert haram beliau!

Yang terburai sebenarnya adalah kelonggaran dan kecetekkan ilmu Adnan......

No comments: