Wednesday, December 31, 2008

Debaran menunggu calon PAS

Saya terus menerus menerima panggilan dan SMS bertanyakan siapakah calon PAS untuk pilihan raya kecil Kuala Terengganu. Rakan-rakan pemberita, bloggers dan sahabat-sahabat tidak terkecuali, sesungguhnya membuktikan betapa minatnya orang-ramai tentang perkembangan KT dan PAS sendiri. Mustapha Ali? Dr Syed Azman? Wan Mutalib? Mat Sabu?

Kalaulah saya tahu, pasti blog ini akan menjadi panas, dikunjungi peminat politik, kawan dan lawan. Malangnya saya sendiri tidak tahu dan tidak mempunyai maklumat. Sebentar tadi memang saya ada menghubungi Tuan Guru Presiden, tetapi untuk perkara lain, wartawan mahukan komen beliau berhubung kenyataan Tan Sri Rashid SPR. Lalu itulah urusan saya iaitu untuk mendapatkan ulasannya.

Kini semua pihak menunggu pengumuman beliau. Keputusannya ada ditangan beliau. Saya percaya berbagai munajat dan istikharah yang telah beliau kerjakan untuk memastikan pilihannya itu nanti pilihan yang terbaik buat Islam. Saya dapat memahami besarnya bebanan yang beliau tanggung ketika ini. Kerana menghormati kedudukan beliau dan besarnya kasih dan ketaatan pada beliau selaku pemimpin lidah ini tidak tergamak untuk bertanyakan pun apa-apa perkembangan berkenaan soal calon.

Biarlah beliau membuat keputusan dan keputusan itu nanti insyallah akan diangkat dan diterima oleh semua biar siapa pun calonnya nanti. Yang penting kita mesti bekerja buat kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat. Ketepikan apa sahaja sentimen, musuh politik yang satu yang perlu dihadapi adalah Umno dan BN.

Soal adakah calon itu muda atau tua, professional atau ulamak, anak tempatan atau tidak, perlu dikesampingkan apabila calon yang muktamad tyelah diputuskan. Berlapang dadalah, dan terima keputusan jemaaah.

Calon PAS akan diumumkan esok. Yakinlah yang calon itu adalah yang terbaik buat kita semua dan buat pengundi parlimen Kuala Terengganu. Perjuangan perlu diteruskan, masa depan agama, bangsa dan negara terletak di tangan kita. Ayuh menangkan calon kita.

2 comments:

al-brangi Online said...

kalau boleh tahu malam ni, pasti lena tidur walaupun esok akan diumumkan.

Anonymous said...

bro roslan...nasib Islam bukan atas MR Presiden jah...keputusan harus dalam bentuk jemaah...naper bt sistem mcm UMNO..naper x putus calon melalui Pusat..kawe x faham lah sistemni..demo bleh xplain x ko kawe