Monday, May 18, 2009

BN takut kalah di Penanti

BN mencipta sejarah lagi. Sekali lagi di bawah Pengerusinya yang baru Najib Tun Razak, ia mencipta sejarah apabila memutuskan untuk tidak bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Penanti di Pulaau Pinang atas alasan kononnya tidak mahu menurut rentak mainan politik parti pembangkang.

Apa pun alasannya tidak pernah sebelum ini sebuah parti kerajaan (mereka kerajaan di peringkat Pusat) memutuskan untuk tidak bertanding dalam satu pilihan raya kecil.

Keenganan BN ini tidak lain membuktikan yang ia telah lesu dan pasti tidak berupaya berhadapan dengan Pakatan Rakyat setekah tewas berturut-turut dalam beberapa pilihanraya kecil sebelum ini, terakhir di parlimen Bukit Gantang.

Usaha untuk memulihkan imej BN dan membangkitkan ia kembali bagi berhadapan dengan musuh-musuh politiknya, seakan tidak menampakkan harapan. BN semakin terpinggir dan rakyat semakin hilang keyakinan mereka terhadapnya.

Kini ia tidak mahu bertanding di Penanti. Ia tidak mampu menghadapi kekalahan lagi, kalau menang tak mengapa tapi kalau kalah lagi?!! BN tidak pernah mengaku kalah dalam mana-mana pilihanraya kecil. Tapi dalam kes ini ia kelihatan akur dan menerima hukuman rakyat.

Mara PR di Penanti!

8 comments:

lesongbatu said...

...sy rasa ni hanya taktik PL. ya mungkin BN tak bertanding. tapi ada nanti proxy yg akan bertanding sebg calon bebas. kalu kalah BN tak rugi apa2; image terpelihara. kalu menang disogok jadi wakil BN.

...tunggu & lihat. najib ni kaki silap mata..penuh tipu muslihat. so jgn terpedaya. lawan tetap lawan.

Anonymous said...

sila lawati website GGMM.. walaupun bahasanya agak 'kasar'.. saya amat setuju dengan cadangannya berkenaan PAS bertanding lebih banyak kerusi terutamanya kerusi parlimen.. rakyat sekarang sekarang sudah berani menolak BN jadi PAS tidak perlu takut ditolak rakyat..

http://graduanmelayumuda.blogspot.com/

Mr.KETAM said...

CONTOH JELAS BAPAK BOREK ANAK RINTIK!!

Raja Petra’s son pleads guilty to theft


SHAH ALAM: Raja Azman Raja Petra, the 32-year-old son of Malaysia Today editor Raja Petra Raja Kamarudin, pleaded guilty at the Magistrates Court here to four counts of stealing motorbikes, house break-ins and possessing stolen goods.

smartmedic said...

Salam,

Memang PM dah takut nak 'berperang' dalam PRK. Last sekali dia turun kat KTrg kan? Dah fobia takut kena boo oleh penyokong Pakatan Rakyat.
Kalah dah tentu.

madkri said...

Senyum Kambing megulas:-
Pak Lah tersenyum melihat gelagat Najib takut bertanding.(Dasar gila pangkat).

wnorhaslina said...

Apa hal mr ketam ni. Org cakap pasal lain sibuk dia pasal bapak borek anak rintik. Apada.

lesongbatu said...

...org yg curi tapi mengaku bersalah adalah lebih baik drpd ahli politik yg merompak malah lebih dari itu tapi tak mengaku salah...lepas tu tak hadir utk siasatan... lepas tu ckp org zalim ke atasnya pulak; alai toyo...

poksu said...

Salam hormat!

Kadangkala jika diamati politik hari tidak ubah seperti kata dalam filem lakonan P.Ramli (maaf tajuk dah lupa) ada dialog dieja "arif mim nun wau" tetapi bunyinya sarkis,sebentar tadi secara tak disengajakan saya sempat menoton cerita doremi yang mengesahkan jebon (doremi bertiga) beriktiar bermacam macam cara mengunakan otak untuk mencari duit,ada masa pergi berniaga secara memaksa ala penyamun,ada cara memujuk sibuah hati untuk meminjam duit.

Tetapi yang agak releven dengan senario politik semasa ialah cerita nujum pak belalang yang mengambar skrin besar diluar istana untuk mengistiharkan kemenangan lepas satu mata kesatu mata akan kemenangan nujum pak belalang menjawab teka teki dimana pertaruhannya ialah kerajaan sebuah negeri (mungkin sama dengan Perak),pada satu ketika pak belalang telah berputus asa dan takut untuk berlawan kerana kehilangan punca sumber maklumat tipu dayanya (sama dengan UBN yang takut untuk bertanding di DUN Penanti).Tetapi atas dorongan semangat dari sultan yang mengatakan "jangan takutt.. lawann" akhirnya apa yang diteka olih pak belalang menjadi betul walaupun secara kebetulan belalang ada didalam gengaman sultan sharulnizam (bukan nama sebenar) lalu terpaparlah diskrin besar keputusan akhir,maka bersorak gembiralah akan rakyat jelata diluar istana terlonjak lonjak sehingga terlondeh kain dan ada pula mengaru garu kepala kerana tidak dapat mengira berapa jumlah 4+1=5. he...he...he...

Moralnya cerita ini ialah kewajaran Parti Pakatan Rakyat untuk diberi jumlah markah setelah beberapa kali menang didalam pilihan raya kecil sehingga menimbulkan ketakutan kepada para bomoh dan nujum untuk terus menasihati dan mengalakkan UBN bertanding lagi.....jadi fikir betul betul !