Monday, January 12, 2009

Azalina kata PAS tamak

Lama sudah tak dengar Azalina Othman bersuara. Tambah dalam pertandingan pilihan raya kecil Kuala Terengganu. Menteri yang naik dalam kepimpinan Umno melalui bantuan Tun Dr Mahathir dahulu akhirnya kedengaran juga suaranya. Kata beliau sebagaimana dilaporkan NST, calon PAS YB Mohd Abd Wahid Endut sepatutnya jangan tamak. Beliau sudah ada kerusi DUN Wakaf Mempelam, mengapa perlu mahu rebut kerusi parlimen pula.

Sekali imbas, nampak macam bijak kenyataan Azalina itu, malangnya kalau diteliti, ternyata kenyataan itu sebenarnya dangkal dan bagaikan meludah ke langit tertepek ke mukanya yang masih bujang itu.

Kalau itulah hujah Azalina, kenapa calon Umno Wan Farid perlu bertanding dalam pilihan raya kecil ini? Bukankah beliau sudah menjadi ahli Dewan Negara, lebih baik tumpukan tugas beliau sebagai Senator, mengapa perlu lepaskan yang ada dan berebut pula yang belum pasti, tidakkah tamak juga itu namanya?

Azalina lupa hanya beberapa bulan lalu, BN/Umno melakukan perkara yang sama di pilihan raya kecil Permatang Pauh. Tidakkah calon BN/Umno ketika itu, Ariff Shah merupakan seorang ADUN, beliau dicalonkan oleh Umno untuk bertanding kerusi dalam pilihan raya kecil itu. Tidakkah itu juga tamak namanya? Kenapa kalau PAS laku ia dipanggil tamak tetapi bila Umno tidak?

Azalina agaknya lupa pada kawan karib beliau di Sabah. Pairin Kitingan bukankah Timbalan Ketua Menteri Sabah dengan memenangi kerusi DUN Tambunan dan dalam waktu yang sama juga ahli parlimen Keningau atas tiket BN. Tidakkah Pairin juga tamak?

Tak semestinya bertanding dua kerusi tamak namanya sebagaimana Tuan Guru Hj Abd Hadi, Guan Eng, Tan Sri Khalid, Ramasamy dan Teresa Kok. Masing-masing tanding dan menang dua kerusi DUN dan Parlimen. Yang penting mereka bijak membahagi masa dan mampu menyumbang. Azalina pun boleh kalau mahu jadi Menteri, ahli parlimen, ADUN dan Ketua Wanita Umno sekali, sapu semuanya, kalau mampu bukan tamak cuma barangkali bagi jawatan Ketua Wanita Umno Azalina belum berani lagi sebab lazimnya yang memegang jawatan ini mestilah seorang yang sudah berumah tangga keran itu jawatan ini dahulu dikenali sebagai Ketua Kaum Ibu.

Saya cadang Azalina bertanding Ketua Pemuda………………………silap-silap kecundang KJ???

8 comments:

Anonymous said...

alahai,pedas benar sindiran sdr kepada azalina ,yg perenggan kedua terakhir :-)

Anonymous said...

setuju, seperti biasa hujah mereka dangkal.

personal attack? hehehe

lan said...

hehe kelakar yg last skali tu, tergugat KJ barangkali!

Anonymous said...

Azalina nie betul-betul bagi bola tanggung kat half court ...

D'ayo

Anonymous said...

SALAM..

saya setuju sangatttt3 azalinax ni brtanding Ketua PemuDAI.. ka ka ka ..

WSLM.

Anonymous said...

perghh...cayalah..menusuk menikam kalbu

al-brangi Online said...

nanti orang kata dia tamak pulak. Ketua Pemuda lagi,
Ketua bahagian lagi Ahli Majlis Tertinggi lagi

Anonymous said...

HAHA...pandai gak si roslan sms ni buat lawak aa....

//afidie